شناسهٔ خبر: 67286025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر صمت:

مس نباید به صورت خام صادر شود

حسین میرزا اسدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: مس نباید به صورت خام صادر شود بلکه ما از مهندسان این صنعت انتظار متفاوت داریم، باید صنعت مس را بر اساس دانش‌بنیانی توسعه داد تا صادرات کالاهای فرآوری شده آن افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

عباس علی‌آبادی عصر امروز ۳۱ خردادماه در مراسم افتتاح کارخانه فلوتاسیون سرباره مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: امروز هر کسی دانشمندتر و فهم بیشتری از مهندسی داشته باشد، ماندگارتر است پس باید با استفاده از دانش و فناوری روز دنیا صنعت مس را توسعه داد و قیمت‌ها را رقابتی و ارزان کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صرف هزینه‌های گزاف در تولید آب شیرین از خلیج فارس و انتقال آن به استان کرمان و رساندن با قیمت ارزان به دست مردم، افزود: ما آب را باقیمت گزاف تولید و به قیمت ارزان به دست مردم می‌رسانیم، همچنین برق و گاز با قیمت گزاف تولید می‌شود و ارزان در اختیار مردم قرار می‌گیرد که اگر این روند همینطور پیش برود، به زودی واردات انرژی را خواهیم داشت.

علی‌آبادی با بیان اینکه پروژه سرباره مس با استفاده از فناوری روز دنیا به بهره‌برداری رسید و فعالیت آن آغاز شد، تصریح کرد: به طور مثال در حوزه آلومینیوم اکسید از خارج کشور خریداری و با استفاده از برق به آلومینیوم تبدیل می‌شود پس بهتر است با مباحث فناوری، اکسید را در داخل تولید و به آلومینیوم تبدیل کرد که قیمت‌ها با فناوری کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: باید با فناوری روز دنیا قیمت‌ها را رقابتی و ارزان کرد.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمان نیز در این مراسم صنعت مس را آبروی صنعت استان کرمان دانست و در ادامه خواستار راهکاری برای توزیع سود سهامداران مس شد.

محمدمهدی فداکار افزود: مس نسبت به صنایعی مثل فولاد با سابقه کمتر توسعه پیدا نکرده، اگر چه ظرفیت بزرگی برای توسعه دارد اما نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه مس مشکل اشتغال منطقه را حل می‌کند و باید شرکت مس طرح‌های توسعه‌ای تولید کاتد مس را پیگیری کند، زیرا باعث ایجاده ارزش افزوده می‌شود.

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: برای موضوع توزیع سود سهامداران مس باید راهکاری ایجاد شود تا این صنعت به سمت توسعه برود و اگر در این سود، شرکت مس به سمت سرمایه‌گذاری برود به یک پروژه عظیم تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: مس برند خوشنامی است، اگر مس ۱۰ درصد سهام یک شرکت را بخرد مردم به سرمایه‌گذاری در آن شرکت اطمینان می‌کنند و این خوشنامی به سرمایه‌گذاری کمک می‌کند و باعث می‌شود توسعه، تولید و اشتغال رقم بخورد.

انتهای پیام

نظر شما