شناسهٔ خبر: 36400189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیمه‌شدگان اسدآباد 5 میلیارد ریال دارو دریافت کردند

مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: بیمه‌شدگان اسدآباد به ارزش 5 میلیارد ریال دارو دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

علیرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه بیمه‌شدگان شهرستان اسدآباد در ۶ ماهه امسال به ارزش ۵ میلیارد ریال داروی رایگان دریافت کرده‌اند اظهار کرد: در این مدت تعداد مراجعات به درمانگاه تامین اجتماعی اسدآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشم‌گیری داشته و به لحاظ مالی ۲ میلیارد ریال افزایش داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت ۴۴ هزار و ۸۵۷ نفر به پزشک عمومی مراجعه کرده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۴۳ هزار و ۳۳۳ نفر بود گفت: بیمه‌شدگان این شهرستان ۱۱۰ هزار و ۲۱۷ قلم داروی رایگان به ارزش ۴ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۶ ریال از داروخانه مرکز درمانی دریافت کرده‌اند.

مدیر درمان تامین اجتماعی همدان با اشاره به اینکه سال قبل نیز در این مدت ۱۰۳ هزار و ۳۰۱ قلم دارو به ارزش ۳ میلیارد و ۴۱۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۶۵۶ ریال تحویل بیماران شد که بیش از یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ارزش داشت خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی پرونده الکترونیک بیماران مزمن این افراد ماهانه داروهای خود را کامل دریافت کرده‌اند.

وی از مراجعه ۲ هزار و ۱۴۴ نفر به آزمایشگاه درمانگاه تامین اجتماعی اسدآباد خبر داد و افزود: ۸ هزار و ۶۹۱ مورد آزمایش انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان بیان کرد: ۳ هزار و ۵۰۶ مورد مراجعه به این درمانگاه بوده که شامل ویزیت، ترمیم دندان، کشیدن، جرم‌گیری و سایر خدمات دندانپزشکی برای بیماران انجام شده که رشد ۳ برابری داشته است.

وی با اشاره به ارائه خدمات پاراکلینیکی گفت: ۶ هزار و ۲۳۳ مورد نوار قلب، سرم‌تراپی و... دربخش تزریقات انجام شد.

صفری با بیان اینکه در حوزه ارائه خدمات مامایی ۴ هزار و ۵۵۷ نفر از خدمات معاینه و درمان بهره‌مند شدند گفت: از دیگر اقدامات این مرکز اجرای طرح نظام ارجاع بود که بیماران نیازمند خدمات تخصصی به مراکز درمانی استان از جمله بیمارستان‌های آتیه و پلی‌کلینیک شهید شهبازی همدان ارجاع می‌شوند.

وی تصریح کرد: این مرکز با نظرسنجی ‌منظم در زمان‌های مختلف و اخذ پیشنهادات و انتقادات سعی در بهبود و کاهش میانگین زمان انتظار بیماران را دارد که بررسی‌های صورت گرفته حاکی از افزایش رضایتمندی از لحاظ کمی و کیفی است.

انتهای پیام/89026/

نظر شما