شناسهٔ خبر: 3500165 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر صنعت:

طرح جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار تدوین می شود

رشت - ایرنا - مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین طرح جامع حمایت از زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: این طرح به صورت آزمایشی در شهرستان ری در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

«سهیلا جلودارزاده» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های توسعه و ایجاد فرصت های شغلی زنان بویژه توانمندسازی زنان خانوار از برنامه های حمایتی این وزارتخانه برای بانوان کشور است.

وی اعضای شورای راهبردی طرح جامع زنان سرپرست خانوار را شامل وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد، سازمان فنی و حرفه ای، صندوق مهر امام رضا(ع) و چندین نهاد خیریه دانست.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت هدف از اجرای این طرح را توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار عنوان و تصریح کرد: نخستین مرحله اجرای این طرح، راه اندازی بانک اطلاعاتی از زنان سرپرست خانوار کشور است تا این افراد بتوانند از مزایای این طرح بهره ببرند.

به گفته جلودارزاده، با تکمیل بانک اطلاعاتی، مسایلی از جمله قرار گرفتن تحت پوشش نهادهای حمایتی، اطلاع رسانی در ارتباط با آموزش های مهارتی به آنان و فراهم سازی زمینه اشتغال این افراد انجام می شود تا زندگی زنان سرپرست خانوار به ثبات و پایداری برسد.

وی با یادآوری اجرای آزمایشی این طرح در شهرستان ری اظهار کرد: اکنون در این شهرستان موجی از امید و نشاط بین بانوان سرپرست خانوار ایجاد شده که انتظار داریم اجرای کامل آن همین اثر را در تمامی نقاط کشور داشته باشد.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت تعداد بانوان سرپرست خانوار کشور را حدود دو میلیون و 500 هزار نفر برآورد کرد و افزود: این تعداد زنان سرپرست خانوار، می توانند جمعیتی حدود یک میلیون نفر را نیز تحت پوشش قرار دهند که کارآفرینی برای بانوان تحصیلکرده، فراهم شدن زمینه مشارکت فعالان اقتصادی و فعال کردن تعاونی های زنان در کنار این قشر حاصل می شود.

به گزارش ایرنا، مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت که به رشت سفر کرده است، شامگاه شنبه در نشستی با حضور جمعی از بانوان کارآفرین و تولیدکننده چندین استان در رشت شرکت کرد.

وی به منظور بازدید از نمایشگاه منطقه ای نقش زنان در توسعه پایدار به استان گیلان سفر کرده بود.

این نمایشگاه با محوریت توسعه اشتغال و کارآفرینی، ایجاد روح همکاری ملی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زنان، 15 بهمن ماه با حضور «فهیمه فرهمندپور» مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی گیلان در جاده رشت - تهران افتتاح شد.

در این نمایشگاه بانوان توانمند استان های گیلان، مازندران، زنجن، اردبیل و آذربایجان شرقی، دستاوردها و تولیدهای خود را در 54 غرفه در زمینه های صنایع دستی، هنر، مشاغل خانگی و کارآفرینی، تجارت و بازرگانی ارایه کرده اند.

این نمایشگاه تا بیستم بهمن ماه جاری برای بازدید علاقه مندان دایر است.

7296 / 2007/ 2025

نظر شما