شناسهٔ خبر: 3493450 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر صنعت:

بانوان عضو اتاق بازرگانی در افزایش مشارکت اقتصادی نقش موثر دارند

رشت - ایرنا - مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه سهم مشارکت بانوان در عرصه های اقتصادی باید به 30 درصد برسد، گفت: بانوان عضو اتاق بازرگانی می توانند در تحقق این امر مهم، نقش موثری ایفا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سهیلا جلودارزاده» عصر شنبه در نشستی با جمعی از بانوان کارآفرین و تولیدکننده چندین استان کشور در رشت افزود: بانوان عضو اتاق بازرگانی به منزله یک نجات غریق و یا راهنمایی هستند که می توانند با حمایت های خود از بانوان، مسیر بسته تجارت را برای زنان باز کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: هم اکنون 60 نفر از بانوان برای حضور در اتاق بازرگانی و قرار گرفتن در خط مقدم فعالیت های اقتصادی، اعلام آمادگی کرده اند.

جلودارزاده ثبت نام این تعداد از بانوان را برای حضور در اتاق بازرگانی ایران ، چشم انداز خوبی برای رسیدن به استراتژی مشارکت اقتصادی بانوان خواند و گفت: برای رسیدن به توسعه ای که انسان محور باشد و انسان را به آسایش برساند؛ باید زنان حضوری موثر داشته باشند.

وی بازارهای کشورهای همسایه همچون ترکیه، روسیه، عراق و افغانستان برای صادرات موادغذایی را بسیار مناسب دانست و گفت: می کوشیم تیم هایی تربیت شوند تا اولین تجار زن در بخش گسترده و عمومی در این حوزه حضور یابند.

وی نمایشگاه منطقه ای نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار را نیز یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای عرضه محصولات بانوان تولیدکننده و کارآفرین عنوان کرد.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زمینه های جدید سرمایه گذاری اظهار کرد: از همه بانوان شامل زنان خانه دار تا بانوانی که ایده پردازی می کنند؛ در بخش های مختلف تولیدی، کشاورزی، صنعتی و حوزه های دانش بنیان حمایت می کنیم.

وی همچنین به جایگاه فرش دستباف گیلان اشاره و اضافه کرد: برای برند ملی شدن فرش دستباف گیلان و صادرات آن با نام خود گیلان، از آن حمایت می کنیم تا این صنعت به جایگاه واقعی اش برسد.

جلودارزاده در بخش دیگری از سخنانش؛ از تخصیص وام یکصد میلیون ریالی صندوق مهر امام رضا(ع) به واحدهای حاضر در نمایشگاه منطقه ای بانوان و تخصیص تسهیلات بیشتر به واحدهای بزرگتر و طرح های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه خبر داد و گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر می توانند به دفتر مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت یا با شماره 88914154-021 تماس بگیرند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در این نشست؛ با بیان این که دو هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان فعال هستند، اظهار کرد: حدود 86 هزار نفر در این واحدهای صنعتی مشغول به کار می باشند.

«علی منتظری» با اشاره به طرح های نیمه تمام استان افزود: بالغ بر یک هزار و یکصد واحد صنعتی نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی داریم که نیمی از آن، بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: سالیان سال به بهانه اینکه گیلان قطب گردشگری و کشاورزی است، از سرمایه گذاری صنعتی در این استان غفلت شده است.

منتظری با اشاره به پتانسیل های بخش صنعت، از فرش بافی به عنوان یکی از صنعت هایی که بانوان نقش موثری در آن دارند، نام برد و گفت: بالغ بر 13 هزار و 500 بافنده فرش داریم که 9 هزار و 500 نفر از آنان بیمه شده هستند.

وی با بیان این که تولید فرش در استان از 12 هزار مترمربع در سال های گذشته به 44 هزار مترمربع طی امسال رسیده، افزود: فرشبافانی حتی در سطح بین المللی داریم اما فرش دستباف گیلان با برند قم و کاشان به جاهای دیگر صادر می شود.

منتظری با اشاره به اینکه گیلان به عنوان قطب ابریشم کشور شناخته می شود، تصریح کرد: گیلان با این پتانسیل، فرش هایی با کیفیت بسیار خوب تولید می کند.

همچنین در نشست سهیلا جلودارزاده مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با جمعی از بانوان کارآفرین و تولیدکننده، تعدادی از این بانوان مشکلات خود در بخش های مختلف تولیدی را بیان کردند.

نمایشگاه منطقه ای نقش زنان در توسعه پایدار با محوریت توسعه اشتغال و کارآفرینی، ایجاد روح همکاری ملی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زنان، عصر پنجشنبه هفته گذشته با حضور

« فهیمه فرهمندپور» مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی گیلان در جاده رشت - تهران افتتاح شد.

در این نمایشگاه بانوان توانمند استان های گیلان، مازندران، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی، دستاوردها و تولیدهای خود را در 54 غرفه در زمینه های صنایع دستی، هنر، مشاغل خانگی و کارآفرینی، تجارت و بازرگانی ارایه کرده اند.

این نمایشگاه تا بیستم بهمن ماه جاری برای بازدید علاقمند دایر است.

7296 / 2007 / 1539

نظر شما