شناسهٔ خبر: 3475726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشاور امور بانوان وزارت صنعت در رشت:

سهم بانوان در عرصه‌های اقتصادی افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش سهم مشارکت بانوان در عرصه‌های اقتصادی تا ۳۰ درصد از سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سهیلا جلودارزاده عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنفی – صنعتی گیلان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی این شهر، با اشاره به نقش زنان در توسعه پایدار اقتصادی و لزوم بهره‌مندی زنان از مواهب و مزایای اجتماعی و حمایت‌های دولتی در راستای توسعه اقتصادی، اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با توجه به رویکرد مثبت وزیر  صنعت، معدن و تجارت در حمایت هرچه تمام تر از بانوان، رویکرد جدیدی در حمایت از این قشر در وزرات صنعت آغاز شده است.

وی رفع هرگونه تبعیض برای زنان در عرصه‌های مختلف شغلی و اجتماعی و افزایش مشارکت آنان را یکی از مهم‌ترین اهداف دولت عنوان کرد و افزود: کمک به افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی و رساندن سهم بانوان به مشارکت حداقل 30 درصدی آنان در افق 1404 از جمله سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی، گفت: با تسهیل بسیاری از فرآیندها می‌توان بانوان را در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و با تشکیل تعاونی‌ها یا تشکیل تشکل‌های خصوصی و تولیدات صنعتی حمایت کرد.

جلودارزاده  با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌ها و نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در اردیبهشت امسال، خاطرنشان کرد: هم اکنون دومین نمایشگاه منطقه‌ای نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در گیلان در حال برگزاری است و نمایشگاه‌های دیگری در این زمینه در استان‌های اصفهان، البرز، کرمانشاه و خراسان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها نقش بسزایی در نشان دادن توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی دارد، تصریح کرد:حذف فضای سخت برای زنان فعال جامعه، انجام مذاکرات متعدد با وزراتخانه‌های مختلف مربوط به ایجاد تسهیلات مادی و معنوی برای بانوان، تأمین مالی، کمک به اخذ مجوزها و دریافت تسهیلات، آموزش در بازاریابی و حمایت از جلب و جذب بازارای داخلی و بین المللی برای تولیدات بانوان از جمله راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هموارسازی مسیر مشارکت بانوان در توسعه پایدار اقتصادی است.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با در پیش بودن انتخابات اتاق بازرگانی بیش از 60 بانوی بازرگان ثبت نام کردند، گفت: نقش بانوان در اقتصاد، صادرات و بازرگانی خارجی افزایش یافته و  امید است حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش افزایش یابد.

جلودارزاده افزود: تلاش همگانی و داشتن امید در جامعه در واقع موتور محرکه توسعه و یکی از الزامات پایه‌ای در تقویت نظام‌های اقتصادی هر ملتی است از این رو حمایت از بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه نقش بزرگی در اعتلاء اقتصادی و خودکفایی در جامعه ایفا می‌کند.

وی از تخصیص وام 100 میلیون  ریالی صندوق مهر امام رضا(ع) به واحدهای حاضر در نمایشگاه و تخصیص تسهیلات بیشتر به واحدهای بزرگتر و طرح‌های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه خبر داد و گفت: متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانند با مراجعه به دفتر مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و یا تماس با شماره 88914154-021اقدام کنند.

انتهای پیام/ ی

نظر شما