شناسهٔ خبر: 3480141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جلودار زاده در بازدید از نمایشگاه صنفی گیلان/

سهم بانوان در عرصه های اقتصادی افق ۱۴۰۴ افزایش می یابد

رشت - مشاوراموربانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با برنامه های مدون وزرات صنعت، معدن و تجارت، سهم بانوان در عرصه های اقتصادی افق ۱۴۰۴ افزایش می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، سهیلا جلودار زاده عصر جمعه و در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنفی – صنعتی استان گیلان که در محل نمایشگاه بین اللملی استان گیلان در حال برگزاری است، با اشاره به نقش زنان در توسعه پایدار اقتصادی و لزوم بهره مندی زنان از مواهب و مزایای اجتماعی و حمایت های دولتی در راستای توسعه اقتصادی اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با توجه به رویکرد مثبت وزیر  صنعت، معدن و تجارت در حمایت هرچه تمامتر از بانوان، رویکرد جدیدی در حمایت از این قشر در وزرات صنعت آغاز شده است.

وی رفع هرگونه تبعیض برای زنان در عرصه های مختلف شغلی و اجتماعی و افزایش مشارکت آنان را یکی از مهم ترین اهداف دولت یازدهم عنوان کرد.

جلودار زاده کمک به افزایش مشارکت زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی و رساندن سهم بانوان به مشارکت حداقل ۳۰ درصدی آنان در افق ۱۴۰۴ را از جمله سیاست گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به توانمندی های زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی، کشاورزی و صنایع دستی می توان با تسهیل بسیاری از فرآیندها آنان را در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و با تشکیل تعاونی ها یا تشکیل تشکل های خصوصی و تولیدات صنعتی حمایت کرد.

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی ها و نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در اردیبشهت امسال گفت:خوشبختانه شاهد آغاز به کار دومین نمایشگاه منطقه ای نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار در استان گیلان هستیم.

وی همچنین از آغاز به کار نمایشگاه توانمندی های زنان در توسعه پایدار در استان های اصفهان، البرز، کرمانشاه و خراسان خبر داد و افزود: برگزاری این نمایشگاه ها نقش بسزایی در به نمایش گذاردن توانمندی های بانوان در عرصه های مختلف اقتصادی و تولیدی دارد.

جلودارزاده حذف فضای سخت برای زنان فعال جامعه، انجام مذاکرات متعدد با وزرات خانه های مختلف مربوط به ایجاد تسهیلات مادی و معنوی برای بانوان، تأمین مالی، کمک به اخذ مجوز ها و دریافت تسهیلات، آموزش در بازاریابی و حمایت از جلب و جذب بازارای داخلی و بین المللی برای تولیدات بانوان  را از جمله راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هموارسازی مسیر مشارکت بانوان در توسعه پایدار اقتصادی عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به درپیش بودن انتخابات اتاق بازرگانی از ثبت نام بیش از ۶۰ بانوی بازرگان خبر داد و با ابراز خرسندی از افزایش نقش بانوان در اقتصاد، صادرات و بازرگانی خارجی گفت: امید است حضور بانوان در فعالیت های اقتصادی بیش از پیش افزایش یابد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان در ادامه عنوان کرد: تلاش همگانی و داشتن امید در جامعه در واقع موتور محرکه توسعه و یکی از الزامات پایه ای در تقویت نظام های اقتصادی هر ملتی است از این رو حمایت از بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه نقش بزرگی در اعتلاء اقتصادی و خودکفایی در جامعه ایفاء می کند.

سهیلا جلودار زاده از تخصیص وام ۱۰۰ میلیون  ريالی صندوق مهر امام رضا(ع) به واحدهای حاضر در نمایشگاه و تخصیص تسهیلات بیشتر به واحدهای بزرگتر و طرح های دانش بنیان حاضر در این نمایشگاه خبر داد و افزود: متقاضیان جهت کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر می توانند با مراجعه به دفتر مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و یا تماس با شماره ۸۸۹۱۴۱۵۴-۰۲۱اقدام کنند.

 

نظر شما