شناسهٔ خبر: 67823814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی:

حضرت زینب کبری (س) در واقعه کربلا نقش بسیار موثری را ایفا کرد

ارومیه- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: حضرت زینب کبری (س) در واقعه کربلا نقش بسیار موثری را ایفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نیر الهامی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه دومین کنگره استانی زنان تأثیرگذار آذربایجان غربی با بیان اینکه زنان قدرت بالایی برای تغییر جامعه و ایجاد تحول درآن دارند و باید این قدرت خود را بیش از پیش باور کنند، افزود: در طول تاریخ اسلام زنان وارسته ای چون حضرت خدیجه (س) با کمک به نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) در تبیین جایگاه و حقانیت امام علی (ع) و حضرت زینب کبری (س) در انتقال پیام عاشورا و قیام کربلا در آگاه سازی مردم نقش بسزایی ایفا کردند و زنان جامعه ما نیز با الگوگیری از آن بزرگواران، توان بالایی برای ایجاد تغییر در جامعه دارند.

وی اضافه کرد: زنانی مثل مادران شهدا از جمله مادر شهید جمهور و مادر سردار سلیمانی، بانوان تأثیر گذاری هستند که در مکتب آنها مردان بزرگی تربیت یافته و در دفاع از کشور و خدمت به مردم جان خود را فدا کرده و برای آیندگان الگو شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: یکایک شما بانوان تأثیرگذار هستید و هرکدام نقش ارزنده‌ای در رشد و تعالی جامعه دارید.

الهامی اظهار کرد: هم اکنون به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان به حدی از پیشرفت و جایگاه‌های بالای اجتماعی رسیده‌اند که حتی بیشتر مواقع از آقایان نیز پیشی می‌گیرند.

وی در خصوص کنگره استانی زنان تأثیرگذار گفت: در این مراسم از بین هزاران نفر از بانوانی که در سامانه مربوطه خوداظهاری کرده‌بودند، هشت نفر برگزیده شدند که تجلیل می‌شود.

الهامی افزود: برگزیدگان دومین کنگره استانی زنان تأثیر گذار در هشت حوزه شامل "گفتمان سازی صحیح در حوزه زنان، علمی، پژوهشی، ورزشی، سیاست گزاری، حکمرانی، گفتمان سازی رسانه و تعلیم و تربیت، توسط داوران معاونت زنان ریاست جمهوری انتخاب شده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: نخستین کنگره استانی زنان تأثیرگذار سال ۱۴۰۱ برگزار شد که ۴۰۰ زن تأثیرگذار در کشور شناسایی شده بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: زن مؤلفه ای فرهنگی است که در استحکام بخشی بنیان خانواده نقش انکارناپذیری دارد؛ او می‌تواند هم در اجتماع و هم در خانواده به وظیفه خود عمل کرده و نسلی متعهد تربیت کند.

سردار رحیم جهانبخش با اشاره به جایگاه زن افزود: با توجه به جایگاه برجسته زن و نقش او در رشد و تعالی جامعه بالاترین هجمه‌ها جامعه زنان را نشانه می‌گیرد درحالیکه مردان این اندازه مورد هجمه دشمنان واقع نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: زن موجودی فرهنگی و محور خانواده بوده و این زن است که بنیان خانواده را مستحکم می‌کند؛ آنها مردان و افرادی را تربیت می‌کنند که این مردان و افراد کارهای ماندگاری برای جامعه خود به جا می‌گذارند.

در این مراسم از برگزیدگان هشت حوزه شامل چهره‌های برتر و مقام آور جهانی در حوزه ورزش، علمی، پژوهشی و سایر حوزه‌ها تجلیل شد.

نظر شما