شناسهٔ خبر: 3494861 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حمایت ازایده های نو درعرصه مشارکت اقتصادی زنان/حضور زنان برای توسعه پایدار ضروری است

خبرگزاری شبستان: مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حضور حداقل ۳۰ درصدی مشارکت زنان در عرصه اقتصادی کشور گفت: برای رسیدن به توسعه از نوع پایدار که انسان محور آن باشد باید، حتما حضور زنان را داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، سهیلا جلودارزاده، مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر امروز(18 بهمن) در جمع خبرنگاران و بانوان فعال در حوزه صنعت، معدن و تجارت گیلان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور زنان تولیدکننده کشور در نمایشگاه‌های توانمندی بانوان، اظهار کرد: امسال نشست‌ها و نمایشگاه‌های زیادی را در سراسر کشور به منظور توسعه اقتصادی زنان برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به برنامه ریزی دولت مبنی بر حداقل 30 درصد حضور و مشارکت زنان در عرصه اقتصادی کشور، تصریح کرد: باید برای تولیدات زنان بازار شکل گرفته تا در عرصه اقتصادی بیشتر از حضور زنان بازرگان، استفاده شود.

جلودارزاده، گفت: آنچه که در خصوص مشارکت زنان مطرح است می تواند به صورت فردی، خانوادگی و یا تشکیل تعاونی‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه از نوع پایدار که انسان محور آن باشد باید، حتما حضور زنان را داشته باشیم، خاطر نشان کرد: هر چه عضو زن بیشتر در اتاق بازرگانی داشته باشیم یک راهنما و فعال اقتصادی خواهد بود که می‌تواند مسیر بسته تجارت را برای زنان، باز کند.

جلودارزاده، به فعال بودن نهادهایی در زمینه سهل الوصول کرده راه‌های مشارکت زنان اشاره و بیان کرد: باید نقش زنان در فعالیت های اقتصادی و توسعه کشور پررنگ تر شود.

جلودارزاده یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های نقش آفرینی زنان را در توسعه پایدار، ایجاد شرایط مساوی و یافتن فضایی برابر در بازار داخلی و خارجی عنوان کرد که می تواند زمینه‌های جدیدی برای سرمایه گذاری زنان مهیا کند و ادامه داد: کشورهایی همچون عراق، روسیه، افغانستان، ترکیه و... می توانند در بحث صادرات بازارهای خوبی برای تولیدات زنان کشور ما در زمینه مواد غذایی و صنایع تبدیلی، باشند.

وی گفت: در این زمینه آموزش های لازم نیز ارایه می شود که تیم هایی تربیت شوند که اولین زنان تجار در بحث گسترده، باشند.

جلودارزاده، به اولویت های مشخص شده در وزارت خانه برای سرمایه گذاری های بزرگتر اشاره و اذعان کرد: هر زن ایرانی چه یک زن خانه دار باشد و چه یک زن کارخانه دار می تواند با هر میزان سرمایه در جهت توسعه صنعتی حضور پیداکند.

وی در ادامه اظهار کرد: برای تشویق زنان ایرانی در عرصه مشارکت اقتصادی کشور به کسانی که دارای ایده های نو و بدیع باشند، با اختصاص اعتباراتی ازآنان حمایت صورت می گیرد.

جلودارزاده، همچنین اضافه کرد: افراد خیری با سرمایه گذاری خویش برای اشتغال زنان سرپرست خانوار پیش قدم شده اند که در حال حاضر 13 هزار زن سرپرست خانوار، از سوی ستاد توانمندسازی زنان در شهرداری تهران ساماندهی شده اند که این بسته حمایتی، در حال ملی شدن است.

 

پایان پیام/

نظر شما