شناسهٔ خبر: 3475722 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد

افزایش 30 درصدی مشارکت بانوان در عرصه‌های اقتصادی

مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش 30 درصدی سهم مشارکت بانوان در عرصه‌های اقتصادی در افق 1404 از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سهیلا جلودارزاده دقایقی پیش در جریان بازدید از نمایشگاه صنفی و صنعتی گیلان نقش زنان در توسعه پایدار اقتصادی و لزوم بهره‌مندی زنان از مواهب و مزایای اجتماعی و حمایت‌های دولتی در راستای توسعه اقتصادی را تشریح کرد.

وی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با توجه به رویکرد مثبت وزیر صنعت، معدن و تجارت در حمایت هرچه تمام‌تر از بانوان، رویکرد جدیدی در حمایت از این قشر در وزرات صنعت آغاز شده است.

مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت برطرف شدن هرگونه تبعیض برای زنان در عرصه‌های مختلف شغلی و اجتماعی و افزایش مشارکت آنها را یکی از مهم‌ترین اهداف دولت یازدهم عنوان کرد.

وی کمک به افزایش مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی و رساندن سهم بانوان به مشارکت حداقل 30 درصدی آنها در افق 1404 را از جمله سیاست‌گذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت ذکر کرد.

جلودارزاده تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌های زنان در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی، کشاورزی، صنایع‌دستی و... می‌توان با تسهیل بسیاری از فرآیندها آنها را در زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و با تشکیل تعاونی‌ها یا تشکیل تشکل‌های خصوصی و تولیدات صنعتی حمایت کرد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌ها و نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار در اردیبهشت امسال، خاطر نشان کرد: امروز شاهد آغاز به کار دومین نمایشگاه منطقه‌ای نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار در استان گیلان هستیم.

مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز به‌کار نمایشگاه توانمندی‌های زنان در توسعه پایدار در استان‌های اصفهان، البرز، کرمانشاه و خراسان خبر داد و افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها نقش مهمی در به نمایش گذاشتن توانمندی‌های بانوان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و تولیدی دارد.

وی حذف فضای سخت برای زنان فعال جامعه، انجام مذاکرات متعدد با وزارتخانه‌های مختلف مربوط به ایجاد تسهیلات مادی و معنوی برای بانوان، تأمین مالی، کمک به اخذ مجوزها و دریافت تسهیلات را از راهکارهای وزارت صنعت برای بانوان عنوان کرد.

جلودارزاده، آموزش در بازاریابی و حمایت از جلب و جذب بازارهای داخلی و بین‌المللی برای تولیدات بانوان و ... را از دیگر راهکارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هموارسازی مسیر مشارکت بانوان در توسعه پایدار اقتصادی برشمرد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات اتاق بازرگانی، از ثبت‌نام بالغ بر 60 بانوی بازرگان خبر داد و با ابراز خرسندی از افزایش نقش بانوان در اقتصاد، صادرات و بازرگانی خارجی یادآور شد: امیدواریم حضور بانوان در فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش افزایش یابد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان خاطر نشان کرد: تلاش همگانی و داشتن امید در جامعه در واقع موتور محرکه توسعه و یکی از الزامات پایه‌ای در تقویت نظام‌های اقتصادی هر ملتی است از این رو حمایت از بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه نقش بزرگی در اعتلای اقتصادی و خودکفایی در جامعه ایفا می‌کند.

وی از تخصیص وام 100 میلیون ریالی صندوق مهر امام رضا(ع) به واحدهای حاضر در نمایشگاه و تخصیص تسهیلات بیشتر به واحدهای بزرگ‌تر و طرح‌های دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه خبر داد.

جلودارزاده متذکر شد: متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر می‌توانند با مراجعه به دفتر مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و یا تماس با شماره 88914154-021 اقدام کنند.

انتهای پیام/2300/ب40/د1000

نظر شما