شناسهٔ خبر: 34893188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بخش خصوصی نقشی اساسی در روستاها برای ایجاد اشتغال دارد

استاندار گلستان گفت: اشتغال تنها با بودجه‌های دولتی صورت نمی‌گیرد و بخش خصوصی نقشی اساسی خصوصاً در روستاها برای ایجاد اشتغال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در مراسم جشن غدیر در روستای النگ شهرستان کردکوی که با حضور مردم علاقه‌مند، رامین نورقلی‌پور نماینده مردم غرب استان در مجلس و مسوولان شهرستانی و استانی برگزار شد، با تاکید بر اهمیت روستا در استان، اظهار کرد: اشتغال در روستاها و درآمد پایدار روستائیان مانع مهاجرت آنها به شهرها خواهد شد و خودکفایی در عرصه روستا را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 900 شغل در شهرستان کردکوی ایجاد شده و طی سال جاری نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تلاش داریم یک‌هزار و 800 شغل ایجاد کنیم.

* صنایع‌دستی در روستاها ضمن زیبایی و اصالت، با ایجاد درآمد موجب خودکفایی می‌شود

استاندار گلستان افزود: اشتغال تنها با بودجه‌های دولتی صورت نمی‌گیرد و بخش خصوصی نقشی اساسی خصوصاً در روستاها برای ایجاد اشتغال دارد.

حق‌شناس یادآور شد: یکی از زمینه‌های فعالیت در روستاها صنایع‌دستی است که ضمن زیبایی و اصالت، با ایجاد درآمد موجب خودکفایی می‌شود.

استاندار گلستان گفت: در بخش تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل از 10 هزار و 300 واحد تعمیراتی استان، 519 واحد مربوط به این شهرستان بود که به طور کلی به اتمام رسیده است.

7300 واحد مسکونی سیل گلستان نیازمند بازسازی دارد که 311 واحد مربوط به کردکوی بود

حق‌شناس ادامه داد: در بخش احداثی نیز 7 هزار و 300 واحد نیازمند بازسازی بود که 311 واحد مربوط به این شهرستان بود و تلاش داریم ساخت این واحدها تا پایان آذرماه به پایان برسد.

وی یادآور شد: سیل خسارات قابل توجهی به استان وارد آورد اما به نوعی همبستگی و وحدت بین مردم، مسوولان، نهادهای نظامی و انتظامی را نشان داد.

انتهای پیام/2307/

نظر شما