شناسهٔ خبر: 35100423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درب اتاق مدیران گلستانی به روی سرمایه‎گذاران باز باشد

استاندار گلستان با بیان اینکه برای جذب سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در استان تلاش خواهیم کرد، گفت: درب اتاق بنده و تمام مدیران استانی باید به روی سرمایه‎گذاران بخش خصوصی باز باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‎شناس شامگاه یکشنبه در جمع مدیران استان گلستان، پیشاپیش با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: عاشورای حسینی گنجینه معارف دینی و انسانی است و در صورتی که مقوله عاشورا در ماه محرم به‎درستی تبیین شود از بسیاری از آسیب‎ها و مشکلات ضدفرهنگی بیمه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: با وجود بحران سیل در گلستان در هفته دولت امسال  یک هزار و 800 میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح شد که نسبت به هفته دولت سال گذشته رشد دو برابری و در مقایسه با هفته دولت سال 1392 رشد 9 برابری داشته است.

*4400 واحد مسکونی سیل‌زده در حال احداث است

استاندار گلستان از خسارت سیل به 18 هزار واحد مسکونی در استان گلستان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه در 10 روز گذشته آسیب‎های ناشی از سیل در بخش مقاوم‎سازی به اتمام رسید و در بخش واحدهای مسکونی احداثی حدود 4 هزار و 400 واحد مسکونی در حال احداث است و 200 واحد مسکونی در هفته دولت آماده تحویل است.

حق‎شناس ابراز امیدواری کرد؛ بخش عمده‎ای از روند بازسازی واحدهای مسکونی سیل‎زده قبل از آغاز فصل سرما به پایان برسد و افزود: نکته مهم برای مقابله با سیل پیشگیری است لذا برای لایروبی سه رودخانه اصلی استان گلستان اعم از گرگانرود، اترک و قره‎سو که حدود 450 کیلومتر است اقدام کردیم و تاکنون حدود حدود یک سوم آن معادل 150 کیلومتر لایروبی شده است.

وی با بیان اینکه دریچه‎های اصلی وشمگیر بازسازی و نصب شده است و دو دریچه اضطراری نیز طی سه ماه آینده بازسازی و نصب خواهد شد، بیان کرد: از دیگر مسائل مهم برای پیشگیری از وقوع سیل در گلستان، تکمیل سد «نرماب» است که طی مکاتبه‎ای که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم 130 میلیارد تومان برای مخزن این سد تخصیص پیدا کرد.

استاندار گلستان اضافه کرد: امیدواریم آبگیری مخزن سد «نرماب» امسال انجام شود و در صورتی که این مهم قبلاً انجام می‎شد خسارت ناشی از سیل امسال 30 الی 40 درصد کاهش می‎یافت.

*ایجاد رادار هواشناسی در استان گلستان

حق‎شناس از ایجاد رادار هواشناسی در این استان خبر داد و اذعان کرد: دولت ایجاد رادار هواشناسی برای پیش‎بینی دقیق هواشناسی در گلستان را مصوب کرد که فرایند خرید آن در حال انجام است و در حال آماده‎سازی سکوی این رادار هواشناسی هستیم و امیدواریم این مهم امسال تحقق یابد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با نصب رادار هواشناسی، لایروبی سه رودخانه و تکمیل سد «نرماب» و وشمگیر خسارت‎های ناشی از سیل دوباره در استان گلستان به حداقل ممکن برسد.

استاندار گلستان با بیان اینکه اقدامات اساسی برای رفع مشکل اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان گلستان در دستور کار ما قرار دارد، یادآور شد: در مدت زمان کوتاهی که به استان گلستان آمدم سه بار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برای استفاده صحیح از مرز بازرگانی کشور دیدار داشتم و امیدوارم مصوبه نهایی منطقه آزاد اینچه‎برون به‎زودی دریافت شود.

حق‎شناس، مرز اینچه‎برون را ظرفیت بی‎نظیر برای کشور و استان گلستان دانست و خاطرنشان کرد: استان گلستان از مرز زمینی، دریایی و هوایی برخوردار است اما متأسفانه متناسب با ظرفیت‎ها نتوانستیم از این مرزها بهره‎مند شویم.

وی ادامه داد: روزانه حدود 60 کامیون و 300 مسافر از مرز اینچه‎برون عبور می‎کنند این در حالی است که ظرفیت اینچه‎برون بیش از این میزان است.

استاندار گلستان گفت: کل بودجه استان گلستان یک هزار میلیارد تومان است که در خوشبینانه‎ترین حالت معمولاً 60 تا 70 درصد آن تخصیص می‎یابد، در حال حاضر یک سرمایه‎گذار در گنبدکاووس برای سرمایه‎گذاری 500 میلیارد تومانی در حال اقدام است و این مهم نشان می‎دهد درب اتاق بنده و تمام مدیران استانی باید به روی سرمایه‎گذاری بخش خصوصی باز باشد.

*لزوم پرهیز از خام‌فروشی محصولات کشاورزی در گلستان

حق‎شناس با بیان اینکه برای جذب سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در استان گلستان تلاش خواهیم کرد، گفت: استان گلستان در تولید برخی محصولات کشاورزی رتبه‎های تک‎‎رقمی دارد به همین دلیل فرآوری محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد و باید از خام‎فروشی پرهیز شود تا اشتغال در گلستان ماندگار و پایدار باشد و نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی بر ضرورت احیای خلیج گرگان تأکید کرد و افزود: امیدواریم با حضور رئیس سازمان محیط زیست طی هفته آینده در گلستان موضوع خلیج گرگان به سرانجام برسد.

انتهای پیام/83018/

نظر شما