شناسهٔ خبر: 34797224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح و کلنگ‎زنی بیش از 2 هزار پروژه طی هفته دولت در گلستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از افتتاح و کلنگ‎زنی بیش از 2 هزار پروژه طی هفته دولت در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، گرچه از سیل استان گلستان پنج ماه است که می‎گذرد اما در شورای اداری استان گلستان موضوع مشکلات سیل‎زدگان از قلم و دستور کار مسؤولان استان خارج نشده است.

استاندار گلستان در چهارمین جلسه شورای اداری استان ضمن ابراز خرسندی از اتمام تعمیر 10 هزار و 300 واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در خصوص تکرار سیل در گلستان تذکرات جدی داد.

همچنین با وجود آنکه جلسه شورای اداری امروز گلستان در مدار سیل قرار داشت موضوعات مختلفی مانند بیکاری، طرح ارجاع الکترونیک، برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گلستان، برنامه‎های هفته دولت، انتقاد به محدودیت اختیارات مدیران شهرستان در این جلسه نیز مطرح شد.

یکی از مهم‎ترین موضوعاتی که علاوه‎بر سیل در جلسه امروز مطرح شد برنامه‎های هفته دولت بود و براساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده قرار است بالغ بر 2 هزار پروژه در گلستان افتتاح و کلنگ‎زنی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در این جلسه بر ضرورت انجام برنامه‎ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه‎تر برنامه‎های هفته دولت تأکید کرد.

عبدالرضا چراغعلی ادامه داد: این هفته فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد ادارات و سازمان‎ها به مردم و اخذ نظرات و پیشنهادات آنها است.

وی با بیان اینکه کمیته‎های هشت‎گانه برنامه‎های هفته دولت با حضور فرمانداران شکل گرفت و ابلاغ‎های 14گانه فرمانداران انجام شد، یادآور شد: در هفته دولت مهمانان ویژه‎ای در استان خواهیم داشت و 2 هزار و 254 پروژه در هفته دولت افتتاح و کلنگ‎زنی می‎شود.

* با تخصیص اعتبار 130 میلیارد تومانی برای تکمیل «سد نرماب» موافقت شد/ اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای آغاز عملیات احداث سد شصتکلاته گرگان

مدیرعامل آب منطقه‎ای استان گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: با پیگیری‎های صورت گرفته با تخصیص اعتبار 130 میلیارد تومانی برای تکمیل «سد نرماب» موافقت شد که امید است ساخت این سد با سرعت بیشتری دنبال شود.

علی نظری با اشاره به اینکه ‎باید مبادله تفاهم‌نامه‎ها برای اجرای برخی پروژه‌ها از جمله لایروبی در اسرع وقت انجام شود، افزود: با آغاز فصل بارندگی امکان لایروبی وجود ندارد.

وی افزود: 5 میلیارد تومان اعتبار نیز برای آغاز عملیات احداث سد شصتکلاته گرگان نیز به استان اختصاص یافته که با این مبلغ زمین مورد نیاز تملک خواهدشد.

* تقاضای 2 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب برای شیرین‌سازی آب دریا به وزارت نیرو/ اعتباری که برای لایروبی گرگانرود در اختیار ما قرار دارد نصف کار ما را جواب نمی‎دهد

مدیرعامل آب منطقه‎ای استان گلستان متذکر شد: تقاضای 2 میلیارد و 100 میلیون مترمکعب برای شیرین‌سازی آب دریا به وزارت نیرو داده شد و این مسأله در آینده نزدیک در کمیته‌های تخصصی وزارت نیرو مورد بررسی قرار می‎گیرد.

نظری با اشاره به اینکه برای لایروبی بخشی از گرگانرود به 120 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، ابراز کرد: اعتباری که امروز در اختیار ما قرار دارد نصف کار ما را جواب نمی‎دهد.

انتهای پیام/83018/

نظر شما