شناسهٔ خبر: 67657917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان عنوان کرد:

۲۴ تیرماه آخرین مهلت نوبت‌گیری جهش تحصیلی

دلنیا گوهری‌نژاد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: آخرین مهلت نوبت‌گیری جهش تحصیلی برای دانش آموزان دوره ابتدایی روز یکشنبه، ۲۴ تیرماه است.

صاحب‌خبر -

طالب محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متقاضیان جهش تحصیلی توجه نمایند که فقط در این بازه زمانی امکان نوبت‌گیری وجود دارد و پس از اتمام این مهلت، سامانه نوبت گیری غیرفعال خواهد شد.

وی گفت: باهدف جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی که  پرونده آنان در کمیسیون خاص منطقه یا استان و یا موارد مشابه دیگر با مشکل مواجه شده است، مقرر شد در روز یکشنبه ۲۴ تیرماه جاری (صرفاً همان روز) نوبت‌گیری مجددا فعال شد.

محمدی افزود: پس از انجام مراحل توسط مدیر مدرسه، والدین اقدام به نوبت‌گیری می‌کنند و هزینه رزرو نوبت مبلغ ۱۸۰هزارتومان است.

محمدی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی توسط افراد مجرب و متخصص انجام می‌شود، افزود: چهار پایگاه تخصصی در مراکز جامع سنجش شهرستان‌های سنندج، قروه، سقز و کامیاران برای اجرای این برنامه در استان اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم انجام می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: در این برنامه به دانش آموزان اجازه داده می‌شود با رعایت اصل مساوات در آموزش و با توجه به استعداد خود برنامه‌های درسی و آموزشی را با سرعت بیشتر از معمول در سنین پایین‌تر طی کنند.

محمدی تصریح کرد: جهش تحصیلی فرآیندی است که باید همه جانبه به آن نگریست و خانواده‌ها علاوه بر هوش و استعداد فرزندان خود، باید توانایی‌های فردی، اجتماعی و روحیات آنان را هم در نظر بگیرند و با آگاهی کامل تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه اغلب صاحب نظران تعلیم و تربیت موافق جهش تحصیلی بی رویه کارشناسی نیستند، از والدین تقاضا کرد با در نظر گرفتن تأثیرات ذهنی و روانی جهش تحصیلی بر رشد و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشند.

 برنامه جهش تحصیلی از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه جاری با ثبت نام ۸۹ دانش آموز دوره ابتدایی استان ادامه داشت.

انتهای پیام

نظر شما