شناسهٔ خبر: 34563870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آب خلیج گرگان از آسمان یا دریا باید تامین شود

استاندار گلستان یکی از مهمترین دغدغه‌های این استان شمالی را نجات خلیج گرگان ذکر کرد و خطاب به متولیان محیط زیست گفت: بنده داخل خلیج گرگان آب می‌خواهم، محیط‌زیست می‌خواهد از آسمان آب بیاورد یا از خشکی و یا از دریا باید برای خلیج گرگان آب تهیه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، وضعیت خلیج گرگان این روزها اگر به حد قرمز نرسیده باشد اما کمتر از این حد تصور هم نیست، خلیج گرگان که از آن به عنوان بزرگترین خلیج دریای خزر نام می‌برند این روزها حال و روز خوشی ندارد، این نقطه گردشگری که در سال 1354 در جرگه نخستین مجموعه تالاب بین‌المللی جهان در فهرست تالاب‌های کنوانسیون رامسر قرار گرفت حالا برای رسیدن به مقصد آرامش نیاز به عزم و اراده جدی مسوولان دارد؛ موضوعی که مقام ارشد استان گلستان نیز پس از گرفتن دو ماه مسوولیت بر کرسی استانداری نسبت به حل آن دغدغه دارد، هادی حق شناس استاندار گلستان در آستانه روز خبرنگار به دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان آمد تا ضمن خداقوت به خبرنگاران این رسانه، پاسخگوی سوالات آنها نیز باشد.

* آب خلیج گرگان باید به هر طریقی تامین شود/ برای نجات خلیج گرگان نباید شعارهای عوام‌فریبانه داد

استاندار گلستان در خصوص نجات خلیج گرگان خطاب به متولیان محیط زیست گفت: من داخل خلیج گرگان آب می‌خواهم محیط‌زیست می‌خواهد از آسمان آب بیاورد یا از خشکی و یا از دریا باید برای خلیج گرگان آب تهیه کند و آب این خلیج باید به هر طریقی تامین شود من نمی‌توانم منتظر بمانم تا آب خلیج خشک شود اگر شما خودرویی در آنجا پارک کنید بعد از یک هفته ریزگرد روی اتومبیل جمع می‌شود.

حق شناس با تاکید بر اینکه برای نجات خلیج گرگان نباید شعارهای عوام‌فریبانه داد، افزود: طرفداران محیط‌زیست به ما راه‌حل بدهند هر مشاوری که ذیصلاح مورد تایید سازمان حفاظت محیط‌زیست بیاید و به بنده بگوید که برای احیای خلیج گرگان چه‌کاری را انجام دهم آن را انجام خواهم داد.

وی با اشاره به ارائه نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور برای احیا و نجات تالاب و خلیج گرگان تصریح کرد: به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نامه زدند و آقای کلانتری این قول را دادند که محیط‌زیست به صحبت‌های مشاور عمل کند.

استاندار گلستان از رسانه‌ها خواست تا برای نجات خلیج گرگان پای کار بیایند و ابراز کرد: افرادی که دغدغه محیط زیست را دارند هم پای کار بیایند و کاری که به نفع مردم است انجام دهند.

*رسانه‌ای ارزشمند است که در خدمت افزایش رفاه مردم باشد

حق‌شناس بیان کرد: صدها رسانه در سطح کشور وجود دارد اما رسانه‌ای ارزشمند است که در خدمت افزایش رفاه مردم باشد این رفاه ضرورتا اقتصاد نیست؛ اگر رسانه‌ها برای رسیدن به هدف (افزایش رفاه مردم) تلاش کند بسیار ارزشمند و مفید است ولی اگر در رسیدن به هدف متعالی گام برندارد فاقد ارزش است.

وی تصریح کرد: یقینا در ذهن تک‌تک شهروندان گلستانی این نیست که یک استاندار به عنوان مثال آقای حق‌شناس و هشت استاندار قبلی که در گلستان آمدند باید یک تیم محافظ داشته باشند و یک ماشین و اتاق مجزا داشته باشد یا یک خانه سازمانی به او بدهند شاید افکار عموم از استاندار به عنوان یک گزینه سیاسی در استان تلقی شود اما یقینا به این دلایل نیست اگر استانداری با این افکار سمت استانداری را بپذیرد قطعا به گمراهی کشیده خواهد شد.

استاندار گلستان ابراز کرد: اگر استانداری مکانی برای اسکان نداشته باشد و یا همکارانی که متناسب با ماموریت با او همراه نباشند قطعا با مشکل مواجه خواهد شد و در حقیقت بخشی از موضوعات استانداری ابزاری هست نه هدف و اگر این ابزارها برای استاندار فراهم نشود نمی‌توان کار را به خوبی پیش برد.

حق‌شناس از رسانه‌ها به عنوان یک ابزار توسعه یاد کرد و خاطرنشان کرد: رسانه ابزاری است که رفاه مردم را تامین می‌کند بسیاری از ابزارها برای نجات انسان‌ها هستند به عنوان مثال وسایل جراحی ممکن است هزینه چندانی نداشته باشد اما هنگامی که در دستان پزشک متبحر قرار بگیرد می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد.

* روابط‌عمومی‌ها باید از مسائل روز مطلع باشند/ وظیفه استاندار فقط عزل و نصب افراد نیست

استاندار گلستان تصریح کرد: اگر من امروز پذیرفتم که با رسانه‌ها صحبت کنم به یک دلیل ساده است یک فضای بزرگی به نام رسانه وجود دارد که این فضای باز رسانه اگر هیچی هم نداشته باشد ولی اخبار به روزی دارند.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه روابط‌عمومی‌ها باید از مسائل روز مطلع باشند، اظهار کرد: در صورتی که من از روابط‌عمومی‌ها درخواست کنم که تیتر اول روزنامه‌های امروز چیست و آنها ندانند دیگر برخورد قبلی را انجام نمی‌دهم باید یک برخورد دیگری کنم، وظیفه من فقط عزل و نصب اشخاص نیست.

* میانگین درآمد سالانه مردم گلستان 50 درصد از میانگین درآمد سالیانه کشور کمتر است/ در طول دوران خدمتم همواره با رسانه‌ها راحت بودم

وی با اشاره به اینکه میانگین درآمد سالانه مردم استان گلستان 50 درصد از میانگین درآمد سالیانه کل کشور کمتر است، ابراز کرد: آمار تعداد افرادی که تحت پوشش کمیته‌امداد استان گلستان هستند آمار خوشایندی نیست به عنوان مثال گوجه‌کاری که به هزار زحمت کاشت، داشت و برداشت این محصول را انجام می‌دهد اما در موقع فروش از او کیلویی 400 تومان خریداری می‌کنند باید این اخبار توسط روابط‌عمومی دستگاه اجرایی به ما منعکس کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه در طول دوران خدمتم همواره با رسانه‌ها راحت بودم، تصریح کرد: من چیز پنهانی ندارم و الان که اینجا هستم برای رفع مشکلات استان آمدم خبرنگاران می‌توانند مسائل استان را نقد کنند حتی می‌توانند من را هم نقد کنند اما این نقد کردن به معنای این نیست که تخریب کنید شما سوال کنید و جواب هم بشنوید.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: بخشی از کارهایی که در کشور انجام شده ربطی به استکبار جهانی ندارد و همچنین ربطی به امکانات و بودجه هم ندارد بخشی از آن مربوط به این است که ما نتوانستیم امکانات موجود را به درستی تنظیم کنیم.

* اگر سد نرماب در استان ساخته می‌شد 30 الی 40 درصد از خسارت سیل کاهش می‌یافت

 وی با بیان اینکه باید به مسئله زیست‌محیطی در استان پرداخته شود، افزود: باید در استان گلستان به مسئله زیست‌محیطی و منطقه آزاد پرداخته شود؛ ما جزو چهار الی پنج کشور در جهان هستیم که بیشترین همسایه را داریم ایران هفت کشور خشکی و هشت کشور دریایی را در همسایگی خود دارد این درحالی است که در جهان چهار الی پنج کشور وجود دارد که دارای این خصوصیت است.

استاندار گلستان گفت: در کشور ایران 31 استان وجود دارد که چهار استان وجود دارد که هم مرز دریایی و هم مرز زمینی دارند و استان گلستان جزو یکی از این چهار استان است آیا این استان از این مزیت استفاده کرده است.

حق‌شناس ابراز کرد: بهترین مزارع پرورش میگو در کل دریای خزر سایت مزرعه میگو در گلستان است که 10 هزار هکتار پیش‌بینی کردند راهکارهای احیای آن چیست این موارد را باید پیگیری کنم.

وی افزود: اگر سد نرماب در استان درست می‌شد حدود 30 الی 40 درصد از خسارت سیل در استان کاسته می‌شد 150 میلیارد تومان در این زمینه هزینه نشد ولی اکنون باید 4 هزار میلیارد برای این خسارت هزینه شود  راهکار تامین بودجه این موضوع چیست.

*پافشاری استاندار در انتخاب یک زن به عنوان معاون استانداری

استاندار گلستان خطاب به خبرنگاران فارس کرد و گفت: سوال من از خبرنگاران این است که مسئله استان گلستان چیست و وظیفه استاندار گلستان چیست و قطعا یکسری موافق و یکسری مخالف هستند ولی هنگامی که به نتیجه رسیدیم همه پای کار بایستند.

حق‌شناس با لبخندی بر لب رو به خبرنگاران کرد و گفت: بالاخره چه شما دلتان بخواهد چه دلتان نخواهد بنده به عنوان استاندار استان شما انتخاب شدم باید همه پای کار بیاییم.

استاندار گلستان با بیان اینکه اهالی رسانه و استانداری گلستان به صورت فصلی یا ماهانه نشستی بگذارند و نسبت به مسائل مهم استان هم‌افزایی صورت بگیرد و در آخر به یک جمع‌بندی مهم برسیم باید برای پیشرفت گلستان همه دست به دست هم دهند تا منافع استان برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی پایمال نشود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص انتخاب یک زن به عنوان معاون امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: معاون امور اقتصادی استانداری گلستان یک خانمی است که دارای مدرک لیسانس از یکی از دانشگاه‌های معتبر تهران است و حدود 30 سال سابقه کار اجرایی در کارنامه خود دارد و در نهایت من فردی بهتر از ایشان برای این سمت سراغ ندارم.

انتهای پیام/83019

نظر شما