شناسهٔ خبر: 33728038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اصفهان از برنامه «بسیج ملی فشار خون» جلوتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس طرح بسیج ملی کنترل فشار خون باید فشار خون 1 میلیون و 200 هزار نفر در استان اصفهان اندازه‌گیری شود که تا پایان هفته گذشته به آمار 700 هزار نفر رسید و استان اصفهان از برنامه تعیین شده جلوتر است.

صاحب‌خبر -

طاهره چنگیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بر اساس طرح بسیج ملی کنترل فشار خون باید فشار خون 1 میلیون و 200 هزار نفر در استان اصفهان اندازه‌گیری شود که تا پایان هفته گذشته به آمار 700 هزار نفر رسید و استان اصفهان از برنامه تعیین شده جلوتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: امیدواریم به عددی بیشتر از هدف تعیین شده برسیم چرا که جمعیت هدف این طرح 2 میلیون و 400 هزار نفر افراد بالای 30 سال هستند اما در برنامه تعیین شده، رسیدن به 50 درصد از این رقم به عنوان هدف تعیین شده است.

وی تأکید کرد: از مردم دعوت می‌کنم تا فشار خون خودشان را در یکی از پایگاه‌های سیار، مراکز بهداشت و درمان یا بیمارستان‌ها ثبت کنند تا در صورتی که به فشار خون بالا مبتلا هستند شناسایی و درمان شوند.

چنگیز خاطرنشان کرد: در طول اجرای این طرح مواردی با فشار خون در وضعیت بسیار خطرناک گزارش شد که فرد اطلاع نداشت و بلافاصله بستری شد چراکه در غیر این صورت دچار سکته مغزی می‌شد.

انتهای پیام/63113/م20/

نظر شما