شناسهٔ خبر: 33501777 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون هنیه پس از دیدار با «نبیه بری»؛ معامله قرن شکست می‌خورد

«صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس پس از دیدار با رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد، موضع یکپارچه فلسطینی‌ها در مخالفت با «معامله قرن»، این طرح را شکست خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی حماس پس از دیدار با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، «موضع واحد فلسطینی» برای رد طرح موسوم به «معامله قرن» وجود دارد، طرحی که برای نابودی مسأله فلسطین تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، وی در کنفرانس مطبوعاتی خود در بیروت تأکید کرد؛ موضع یکپارچه فلسطینی برای رد معامله قرن این طرح را به شکست خواهد کشانید حال هر چه قدر در این زمینه اعمال فشار یا وعده و وعید وجود داشته باشد.

العاروری در ادامه به موضوع آوارگان فلسطینی در لبنان پرداخت و ضمن تأکید بر حق بازگشت آنها گفت: ما با اسکان (دائمی) فلسطینی‌ها در لبنان مخالفیم زیرا آن را عقب‌نشینی از حق تاریخی و ملی خود در سرزمین و کشورمان فلسطین می‌دانیم.

قرار است بحرین در 25 و 26 ژوئن میزبان نشستی اقتصادی به عنوان اولین گام در راستای اجرایی کردن معامله قرن باشد و «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان اعلام کرده، بیروت در این نشست شرکت نخواهد کرد.

گروه‌های مقاومت مختلف فلسطینی و تشکیلات خودگردان به عنوا طرف رسمی در فلسطین نیز با این نشست مخالفت کرده‌اند.

طرح موسوم به معامله قرن که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

حتی شنبه (دیروز) «نیکی هیلی»، نماینده سابق ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد طرح  معامله قرن را در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی خواند.

انتهای پیام/ص

نظر شما