شناسهٔ خبر: 67342685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با درخواست برای آتش‌بس فوری

اوربان: روسیه باید بخشی از سیستم امنیتی اروپا باشد

ایراندخت آذر شکیب

ویکتور اوربان در مصاحبه‌ای با یک گروه رسانه‌ای آلمانی گفت، آمریکا باید ابتکار عملی را در راستای آتش فوری در اوکراین مطرح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای با گروه رسانه‌ای فانکه آلمان گفت: «ما باید این کشتارها در خط مقدم جنگ اوکراین را متوقف کنیم. ما حتی از گفت‌وگوهای صلح صحبت نمی‌کنیم، ما باید فضایی برای اقدام و یافتن راهی برای صلح پیدا کنیم که برای هر دو طرف و همچنین اروپا قابل قبول باشد که در نهایت به یک معماری امنیتی جدید اروپایی اشاره دارد که ما می‌توانیم در آن زندگی کنیم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: « من نگران منافع اوکراین یا روسیه نیستم. من در وهله اول می‌خواهم که جنگ پایان یابد و رژیم آتش بس برقرار شود.»

نخست وزیر مجارستان خاطرنشان کرد: « رئیس جمهور آمریکا باید ابتکار آتش بس را مطرح کند. بایدن تنها فردی در جهان است که می‌تواند دو تماس قاطع با مسکو و کی‌یف داشته باشد.»

اوربان در ادامه مصاحبه خود با بیان اینکه روسیه می‌تواند و بایستی بخشی از سیستم امنیتی اروپا باشد، افزود: «ما نباید دچار توهم شویم. روسیه متفاوت است، سیستم و جامعه آن اروپایی نیست. گفته می‌شود که سیستم روسیه متکی به قدرت نظامی است، در حالی که سیستم اروپایی بر آزادی اتکا دارد.»

وی تاکید کرد: «با این حال، روسیه بایستی بخشی از سیستم امنیتی اروپا باشد.»

انتهای پیام

نظر شما