شناسهٔ خبر: 67342610 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جهاد اسلامی فلسطین: نتانیاهو متوهم است

زینب غلامی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارت‌های بزرگی در غزه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ارتش رژیم اشغالگر متحمل خسارت‌های بزرگی در غزه شده است. اسرای اسرائیلی جز با توقف جنگ غزه و عقب‌نشینی رژیم اشغالگر آزاد نخواهند شد. اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایجاد جایگزین‌هایی در نوار غزه صرفا خیال‌پردازی است چرا که نتانیاهو در تحقق تمام اهداف شکست خورده است.

طبق گزارش «سما»، الهندی تاکید کرد: واقعیت میدانی در نوار غزه نشان می‌دهد که نتانیاهو در توهم به سر می‌برد و مقاومت همچنان خسارت‌های سنگینی را به دشمن وارد می‌کند.

وی گفت: گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید دارند که هرگونه توافقی باید شامل توقف کامل جنگ و عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه باشد.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز اظهارات نتانیاهو را که در آن بر قصد خود برای ادامه جنگ غزه تأکید کرد، محکوم کرد.

این جنبش اعلام کرد: اظهارات نتانیاهو مجددا میزان حیله‌گری و وقاحت سیاسی کابینه تروریستی نتانیاهو برای رسیدن به اهداف و منافع شخصی را ثابت کرد. این اظهارات نشان دهنده ذهنیت جنایتکارانه نتانیاهو و کابینه جنایتکار وی است.

جنبش مجاهدین فلسطین تأکید کرد: اظهارات نتانیاهو ناچیز شمردن و به چالش کشیدن قطعنامه‌های شورای امنیت و احکام دیوان بین‌المللی لاهه است. ما از دولت آمریکا می‌خواهیم مسؤولیت کامل ادامه جنایت‌های رژیم اشغالگر را به دلیل حمایت گسترده خود از جنایت‌های اسرائیل برعهده بگیرد.

این جنبش تأکید کرد: جامعه بین‌المللی و خانواده‌های اسرا باید درک کنند که نتانیاهو به خاطر منافع شخصی خودش می‌خواهد بقیه اسرا را بکشد تا از بهایی که باید برای آزاد کردن آن‌ها بپردازد، خلاص شود. شروط ثابت ما درباره توافق پایان جنگ این است که چنین توافقی باید شامل پایان دائمی جنگ و عقب نشینی نیروهای دشمن از غزه، بازگشت آوارگان، امدادرسانی فوری به مردم، بازسازی، معامله جدی تبادل اسرا و شکست کامل محاصره غزه باشد.

بنیامین نتانیاهو شامگاه یکشنبه بار دیگر با کوبیدن بر طبل جنگ تصریح کرد: مرحله نبرد شدید در غزه در شرف پایان است و تا نابودی حماس جنگ ادامه خواهد داشت. اجازه نمی‌دهیم اوضاع در مرزهای شمالی به همین شکل باقی بماند و در حال آماده‌سازی خود هستیم اما فعلا وارد جزئیات طرح‌های خود در این جبهه نمی‌شویم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مجددا مخالفت خود را با تشکیل کشور فلسطین اعلام کرد و گفت اجازه نخواهد داد اداره نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار شود.

نتانیاهو ادامه داد: می‌خواهیم یک اداره مدنی با همکاری فلسطینی‌های محلی ایجاد کنیم و شهرک‌سازی دوباره در غزه واقع‌بینانه نیست. ما در ۷ جبهه با حماس، حزب‌الله، یمن، عراق، سوریه، کرانه باختری و ایران در حال جنگ هستیم. ما شاهد توقف دراماتیک ارسال تسلیحات آمریکایی بودیم و می‌توانیم جنگ را با آنچه که داریم ادامه دهیم اما ترجیح می‌دهیم به مقادیر بیشتری از این تسلیحات دست یابیم.

انتهای پیام

نظر شما