شناسهٔ خبر: 67357162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جهاد اسلامی فلسطین: فشار اصلی بر نتانیاهو در میدان جنگ خواهد بود

ایرنا

معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز (دوشنبه) با اشاره به اینکه فشار اصلی بر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در میدان جنگ خواهد بود، تأکید کرد که توافق تبادل اسرا بدون توقف جنگ ممکن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «محمد الهندی» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که موضع نتانیاهو تداوم جنگ و تجاوزگری است.

وی افزود: نتانیاهو به دلیل سیاسی و ایدئولوژیکی در صدد توقف جنگ نیست اما اعمال فشار بر نتانیاهو به خصوص در میدان جنگ ممکن است.

الهندی تأکید کرد که دستیابی به توافق تبادل اسرا تنها از طریق توقف جنگ و عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از نوار غزه ممکن است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ فرسایشی است، گفت: اسرائیل هرگز هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد حتی اگر وارد مرحله سوم شود؛ اسرائیل تا زمانی که بر عدم توقف عملیات‌های نظامی اصرار دارد، هرگز هیچ دستاوردی محقق نخواهد کرد. نتانیاهو بنابه دلایل شخصی و سیاسی به دنبال تداوم جنگ است.

معاون دبیر کل جهاد اسلامی همچنین گفت: آنچه در میدان جنگ تعیین می‌شود در مذاکرات و سیاست نیز بازتاب خواهد داشت. ما به مذاکره ادامه می‌دهیم و باب مذاکره را نبسته‌ایم اما آنچه مانع ادامه مذاکرات است، توهم نتانیاهو برای تحقق دستآورد است.

با وجود گذشت حدود ۹ ماه از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و شکست این رژیم در تحقق اهداف اعلامی خود، نتانیاهو شب گذشته (یکشنبه شب) در سخنانی گفت که مرحله جنگ شدید در غزه رو به اتمام است اما این رژیم تا نابودی حماس حاضر به توقف کامل جنگ نیست.

وی همچنین برای توافق جزئی با حماس با هدف بازگرداندن اسرای صهیونیست در نزد مقاومت، اعلام آمادگی کرد.

در همین ارتباط جنبش حماس بامداد امروز در واکنش به این اظهارات نتانیاهو تأکید کرد: این سخنان بیانگر مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آتش بس آمریکا است و این اظهارات درست برعکس تلاش دولت آمریکا برای آتش بسی است که برای آن تبلیغ می‌کرد.

نظر شما