شناسهٔ خبر: 33488753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جهاد اسلامی: باید معامله قرن را به شکست بکشانیم

یک عضو بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که معامله قرن باید به شکست کشانده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، "جمیل علیان" از اعضای بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ضرورت به شکست کشاندن معامله قرن و مقابله با آن با تمام شیوه‌ها و راه‌های ممکن تاکید کرد.

وی بر اهمیت ادامه راهپیمایی‌های بازگشت تاکید کرد و گفت معامله قرن روندی فراگیر و پیچیده است که همه ابزارهای نظامی، اقتصادی، سیاسی و فکری در آن به خدمت گرفته شده است.

وی تاکید کرد معامله قرن ایده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیست بلکه این طرح قبل از طرح شعار هرج و مرج خلاق و حمله به عراق آماده شد و از طریق فروپاشی کشورهای محوری جهان عرب و فتنه انگیزی و جنگ افروزی در منطقه ادامه یافت.

این عضو بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت تهدید، محاصره، شیطان معرفی کردن فلسطینیان و نیروهای مقاومت در منطقه و توسعه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی از جمله ابزارهای آمریکا برای اجرای معامله قرن است.

طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به‌دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار 6 میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوری آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما