شناسهٔ خبر: 30658318 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مجوز واردات دام زنده صادر شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس‌سازمان دامپزشکی از صدور مجوز واردات دام زنده خبر داد.

صاحب‌خبر -



به گزارش ایرنا، رفیعی پور در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: نیاز داخلی کشور به گوشت قرمز سالانه 100 تا 150 هزار تن است که تولید داخلی جوابگوی مصرف نیست براین اساس مجبور به واردات این ماده پروتئینی هستیم.
وی بیان کرد: در همین راستا بوشهر به عنوان استان پایلوت در انتقال دام سبک (گوسفند و بز) با کشتی از کشورهای با سطح بهداشتی بالا مانند استرالیا، نیوزلند و برزیل مشخص شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برهمین اساس کشور قطر در این بخش سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داده و باید دام در مراکز قرنطینه مشخص شده از سوی سازمان دامپزشکی تخلیه شود.
وی اضافه کرد: همچنین 100 هزار راس دام سنگین برای بندر چابهار سیستان و بلوچستان و 30 هزار راس دام از استانهای غربی از جمله آذربایجان غربی وارد کشور می‌شود. رفیعی پور گفت: همچنین در زمان کوتاهی پنج هزار راس دام سبک با هواپیما از کشور رومانی به کرج وارد و در کشتارگاه کشتار می‌شود. وی اضافه کرد: در حوزه دامی برای تامین گوشت باید به سمت بهتر گزینی دام باشیم به این معنی که دامها با سرعت رشد و مقاومت بیشتر در شرایط سخت اقلیمی و چند قلو زا باشند و تولید به حدی برسد که نیازی به واردات 130 تا 140 هزار تن نباشیم. این مقام مسئول گفت: روزانه 100 تا 150 هزار تن واردات گوشت گرم و سالانه 130 هزار تن گوشت منجمد برزیلی در کشور توزیع می‌شود ولی نوسان ارزی باعث شده این التهاب به وجود آید.
وی بیان کرد: در زمان حاضر مشکلی درخصوص ذخیره استراتژیک مرغ و گوشت در کشور وجود ندارد و براساس جوجه ریزی انجام شده در 2 ماه آخر سال در حوزه تامین مرغ نیاز مردم با تولید داخلی تامین شود.
وی یادآورشد: با توجه به جوجه ریزی‌های انجام شده در ماه بهمن 200 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که این میزان با توجه به مصرف 170 هزار تن مازاد بر مصرف است.

برچسب‌ها:

نظر شما