شناسهٔ خبر: 67648599 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اطلاع از جزئیات کالاهای اموال‌تملیکی با رونمایی از سامانه سیات

وزیر اقتصاد با اشاره به تسریع تعیین‌تکلیف کالاهای اموال‌تملیکی به همت قوه‌قضاییه گفت: با رونمایی سامانه سیات از ورود کالا به سازمان اموال تملیکی در هر نقطه‌ای از کشور به‌صورت برخط مطلع می‌شویم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات)، گفت: آغاز ساماندهی انبار‌های اموال تملیکی مهر ١۴٠٠ با حضورشهید جمهور در انبار اموال تملیکی بوشهر بود و پس از آن با همت رئیس قوه قضاییه تعیین تکلیف کالا‌ها تسریع شد و در نتیجه آن اقدامات امروز به سامانی رسیده که سامانه سیات نماد تبلور اقداماتی است که سازمان اموال تملیکی به نقطه غیربازگشت رسیده است.

وی با اشعاره به اینکه در ۳ سال گذشته ٩۴ هزار میلیارد تومان کالا تعیین تکلیف شد، اظهار کرد: این رقم در دولت قبل حدود ١٢ هزار میلیارد تومان بود و موارد اعاده کالا، فروش کالا، استرداد، واگذاری و همه اقدامات شفاف انجام شد و در فروش برخط دسترسی همگانی را ایجاد شد تا عدالت برقرار شود و در اقدامی بی‌سابقه ۵٠٠ حراج صورت گرفت.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: پیش از این وقتی اطلاعاتی از کالایی درخواست می‌شد باید تمام انبار‌ها را جستجو می‌کردیم و همواره این امکان وجود داشت که چیزی از کالا کم یا فساد شده باشد، اما درحال حاضر از ورود کالا به سازمان اموال تملیکی در هر نقطه‌ای از کشور به‌صورت برخط مطلع می‌شویم.

خاندوزی در انتها تصریح کرد: آرزوی شهید جمهور امروز محقق شده و امیدواریم فاز‌های دوم و سوم سامانه سیات ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما