شناسهٔ خبر: 67651690 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:

شفافیت و كاهش فساد از بركات سامانه سیات است/رشد 540 درصدی تعیین تكلیف كالاها در دولت سیزدهم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه شفافیت، تسهیل، سرعت رسیدگی، دقت و به حداقل رسیدن امکان فساد از برکات سامانه سیات است، گفت: تعیین تکلیف کالاهای اموال تملیکی در دولت سیزدهم، 540 درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، "سید احسان خاندوزی" روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح فاز نخست سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سامانه سیات که امروز که فاز اول آن در 31 استان کشور به بهره براری رسید، سامانه ای است که این امکان را فراهم می کند تا تمام کالاهایی که به تمامی انبارهای امول تملیکی در 31 استان کشور وارد می شود با مشخصات دقیق و به صورت برخط و متمرکز قابل رصد باشد. بر این اساس رییس سازمان امول تملیکی در هر لحظه می داند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

خاندوزی افزود: قبل از سامانه سیات این امکان فراهم نبود و باید به صورت سنتی از استان های مختلف گزارشگری می شد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: شفافیت، تسهیل، سرعت رسیدگی، دقت و به حداقل رسیدن امکان فساد از برکات سامانه سیات است که امروز فاز اول آن به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: این دستاورد، از نتایج تاکیدی بود که رییس جمهور شهید در مهر 1400 در جریان بازدید از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر داشت.

خاندوزی گفت: رییس جمهور شهید در آن بازدید، دستوری را صادر کرد و سپس رییس قوه قضاییه به موضوع ورود کرد و موجب شد که عملکرد اموال تملیکی در دولت سیزدهم نسبت به پیش از آن، شاهد 540 درصد تعیین تکلیف کالاها باشد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: در حوزه اعاده کالاها به فعالان اقتصادی 1320 درصد و در حوزه فروش کالاها 610 درصد در سه سال گذشته نسبت به دوره مشابه گذشته افزایش داشته ایم.

وی افزود: در حوزه انهدام کالاهای قاچاق 33 درصد، در حوزه استرداد کالاها 160 درصد، در حوزه وسعت انبارها 3 برابر تمام دوره های پیش از این و در بخش قفسه بندی حدود 20 برابر تمام 30 سال گذشته رشد داشته ایم.

خاندوزی با اشاره به فروش برخط و آنلاین خرده فروشی کالاها بدون اینکه نیاز باشد مردم در مزایده های حضوری در تهران، شرکت کنند، گفت: مردم می توانند می توانند به صورت برخط و آنلاین از منازل و شهرهای خود به صورت شفاف در مزایده ها حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: حدود 500 مورد فروش برخط به صورت کاملا شفاف انجام شده در حالی که مزایده حضور حدود 11 مورد بود.

وی اظهار داشت: سامانه جامع تجارت مهم ترین سامانه ای است که در فاز اول سیات به سامانه اموال تملیکی متصل شده است، اما در فاز دوم سامانه های مربوط به تعزیرات و سامانه های مربوط به تعیین تکلیف پرونده ها، متصل می شود.

نظر شما