شناسهٔ خبر: 67647556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

وزیر اقتصاد در بازدید از انبارهای اموال تملیکی استان تهران:

۹۴ هزار میلیارد تومان كالاهای تعیین تكلیف شده سازمان اموال تملیكی در دولت سیزدهم

وزیر اقتصاد در بازدید از انبارهای اموال تملیکی استان تهران گفت: در طول دولت گذشته کالاهای تعیین تکلیف شده سازمان اموال تملیکی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که این عدد در طول سه سال دولت سیزدهم به حدود ۹۴ هزار میلیارد تومان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز در بازدید از انبارهای اموال تملیکی استان تهران اظهار کرد: مسیری که ماه دوم شروع بکار دولت و بازدید رییس جمهور شهید در مهر ماه سال ۱۴۰۰ در انبار اموال تملیکی بوشهر شروع کردند، سپس با همت رئیس قوه قضائیه و دستگاه های درگیر در حوزه تعیین تکلیف کالاهای متروکه، سامانه سیات به سامان می رسد که نشانه و تبلور سامانی است که نقطه غیر قابل بازگشت سازمان اموال تملیکی است.

خاندوزی با بیان اینکه ما خوشحالیم در زمانی دولت را تحویل می دهیم که هیچ گاه به قبل از سال ۱۴۰۰ برنخواهد گشت، تصریح کرد:در طول دولت گذشته کالاهای تعیین تکلیف شده سازمان اموال تملیکی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده، این عدد در طول سه سال دولت سیزدهم به حدود ۹۴ هزار میلیارد تومان رسید یعنی نسبت به دولت گذشته ۸ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی به حوزه اعاده کالاها به چرخه اقتصادی و حوزه فروش کالاها اشاره کرد و گفت: در حوزه فروش کالاها نه تنها در کمیت بلکه کیفیت کالاها نیز در فروش برخط، دسترسی های شفاف عادلانه همگانی برای مردم بی سابقه است.

وی با عنوان اینکه ۱۱ مورد حراج در گذشته اکنون به بیش از ۵۰۰ مورد حراج افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: همه این اعداد چندین برابری و در وضعیتی که در بازدید نخست از انبار تهران به این صورت که وضعیت کالاهای موجود در کاغذ در انبار مشخص نبود، اکنون به جایی رسیده ایم که کالای کشف شده با همان شناسه سامانه جامع تجارت که آن را به رسمیت می شناسد، پس از ورود کالاها در سازمان اموال تملیکی استان ها، همکاران ما بلافاصله از طریق سامانه متوجه خواهند شد که کالا با مشخصات در کدام طبقه از استان و شهرستان جانمایی شده است.

وزیر اقتصاد در پایان عنوان کرد: یکی از آرزوهای شهید جمهور در این محور در دستور کار سازمان اموال تملیکی بود که با همت همکاران امروز محقق شده که امیدوارم فاز دوم و سوم در دولت آینده نیز با قوت ادامه پیداکنند.

نظر شما