شناسهٔ خبر: 67646508 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

تعیین تکلیف ۹۴ همت کالا توسط اموال تملیکی در دولت سیزدهم

وزیر اقتصاد با بیان اینکه زمانی دولت را تحویل می‌دهیم که سازمان اموال تملیکی هیچگاه به قبل از ۱۴۰۰ باز نخواهد گشت، گفت: ۹۴ همت کالا در این مدت تعیین تکلیف شده که این رقم در دولت قبل ۱۲ همت بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان اموال تملیکی گفت: مسیری که در ماه دوم دولت و پس از بازدید رئیس جمهور شهید از انبار اموال تملیکی در بوشهر انجام شد، امروز به نتیجه و یک نقطه غیرقابل بازگشت رسیده است.

 

خاندوزی افزود: خوشحال هستیم که زمانی دولت را تحویل می‌دهیم که سازمان اموال تملیکی هیچگاه به قبل از 1400 باز نخواهد گشت.


وی ادامه داد: 94 همت کالا در این مدت تعیین تکلیف شده که این رقم در دولت قبل 12 همت بوده است. در حوزه اعاده کالا و فروش دستاوردهای بسیار خوبی به دست آماده است. 11 مورد حراج به 500 مورد افزایش پیدا کرده است. در گذشته در کاغذهای انبار کالا وجود داشت اما برای پیدا کردن کالا در یک انبار باید دو ساعت زمان گذاشته می‌شد و احتمال کمی و کاستی نیز وجود داشت.


خاندوزی گفت: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که اگر ورود کالا به انبار رخ دهد، همکاران  بلافاصله امکان مشاهده وضعیت کالا در هر استان و شهرستان را دارند. بنابراین یکی از خواسته های دولت محقق شده و امیدوار هستیم فاز دوم و سوم سامانه یکپارچه سازمان اموال تملیکی  در دولت آینده به نتیجه برسد.


بهره‌برداری از فاز اول سامانه سیات
عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم گفت: با همکاری دولت و قوه قضاییه جلوی تضییع گسترده حقوق دولت گرفته شد. اقدامات بسیار خوبی در زمینه تجهیز انبارها انجام شد. همچنین ایجاد سامانه‌ای که امکان شناسایی اموال در هر یک از انبارها و نمایش آن را داشته باشد انجام شده و از فاز اول آن امروز بهره‌برداری خواهد شد.


وی افزود: سامانه سیات ارتباطات متعددی را با دستگاه‌های مختلف دارد. در این سامانه اطلاعات از زمان کشف کالای قاچاق وارد می‌شود. شاید بتوان گفت که این سامانه یکی از پیچیده ترین سامانه‌های موجود در کشور است./تسنیم

نظر شما