شناسهٔ خبر: 23073295 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آمد ۱۲۳۰ میلیارد تومانی کمیته امداد از محل انفاق طی سال جاری

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، از همکاری ۱۰ میلیون مشترک با کمیته امداد خبر داد و اظهار داشت: در هشت ماهه سال جاری، درآمد کمیته امداد از محل انفاق یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور، در حاشیه برگزاری شورای زکات خوستان در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد، توسعه و ترویج فرهنگ انفاق است.

 

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته فرهنگ انفاق توسط روحانیون، دستگاه های تبلیغاتی، صدا و سیما، سایت ها و روزنامه ها انجام شده، افزود: در حال حاضر کمیته امداد بخشی از اعتبار محرومیت زدایی خود را از طریق انفاق از مردم دریافت می کند.

 

ذوالفقاری، با اشاره به اینکه طی هشت ماهه نخست سال جاری درآمد کمیته امداد از محل انفاقف یک هزار و 230 میلیارد تومان بوده، اضافه کرد: این مبلغ در قالب اکرام ایتام، محسنین، صدقات، زکات، مراکز نیکوکاری و همچنین کمک های مردمی در جشن ها و مناسبت های مختلف جمع آوری شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 10 میلیون مشترک با کمیته امداد همکاری دارند، تصریح کرد: از این تعداد هشت میلیون نفر در قالب صندوق صدقات، یک میلیون نفر در قالب طرح اکرام و یک میلیون نفر هم در مناسبت هایی نظیر پرداخت کنندگان زکات، قربانی، فطریه و طرح های دیگر همکاری دارند.

 

وی به دیگر طرح های کمیته امداد در سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از طرح ها، همکاری با خیریه ها بود و در این راستا با هدف هم افزایی با این مراکز مبلغ 30 میلیارد تومان را برای مددجویان مشترک تحت پوشش کمیته امداد و خیریه ها و طرح های توانمندسازی همچون اشتغال، مسکن، آموزش، بهداشت و معیشت اختصاص داد.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور، ابراز امیدواری کرد این طرح ها در سال آینده هم ادامه یابد، یاد آور شد: از دیگر کارهای کمیته امداد، حرکت از صدقات دستی به سمت صدقات و خدمات الکترونیکی است که در این راستا نرم افزارهای مختلفی از جمله سکه  درگاه های بانکی راه اندازی کرده است.

 

وی اظهار کرد: آخرین اقدام کمیته امداد، راه اندازی مدل نرم افزار سپاس است که در آن بارکدی تعریف شده که با گوشی های موبایل خوانده می شود و این سیستم به امداد کمک می کند علاوه بر افزایش تعداد مشترکین و امنیت و سرعت جمع آوری پول، هزینه تجهیزات جمع آوری کمک ها را هم کاهش می دهد.

 

ذوالفقاری، به اقدامات انجام شده در برگزاری جشن نیکوکاری اشاره کرد و ادامه داد: برای برگزاری این جشن از هم اکنون بخش نامه هایی به استان ها ابلاغ شده و در صدد هستیم با کل صنایع، واحدهای صنفی و خیرین ارتباط بگیریم و بتوانیم در شب عید، خدماتی را متناسب با نیاز مددجویان طراحی کنیم.

 

وی با اشاره به وضعیت خوزستان در بحث مشارکت های مردمی، ابراز کرد: جایگاه خوزستان در این بخش طی سال های اخیر رشد کرده ولی هنوز تا رسیدن به جایگاه اصلی خود فاصله دارد؛ ما به دنبال این هستیم که در استان این امکان ایجاد شود که بتوانیم با کل واحدهای اقتصادی ارتباط پیدا کنیم؛ در آن صورت حتما موفق خواهیم شد که خدمات خود را به فقرا افزایش دهیم.

 

نظر شما