شناسهٔ خبر: 67592239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعلام هواشناسی برای ۲۰ تا ۲۴ تیر ماه

هوای اصفهان ناسالم و توجه به هشدارها ضروری است

مونا فاطمی‌نژاد

تیر ماه از نیمه گذشت و هواشناسی اصفهان همچنان درباره وضعیت ناسالم هوا در این شهر و استان هشدار می‌دهد. این بار از مردم خواسته شد ۲۰ تا ۲۴ تیر ماه در رعایت توصیه‌های این سازمان نهایت دقت را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در روزهای پیش رو، یعنی چهارشنبه تا یکشنبه (۲۰ تا ۲۴ تیر ماه) هوای اصفهان مساعد نخواهد بود. در این بازه زمانی مانند روزهای قبل، بادهای تند و شدید یا بادهایی متعادل‌تر از مردم شهر اصفهان و این استان استقبال خواهند کرد که در هر صورت به ادامه فعالیت کانون‌های گرد و خاک بخصوص در مناطق شرقی و شمالی و مرکزی منتهی می‌شود.

هواشناسی استان در این‌باره به مردم شهر اصفهان و نواحی یادشده هشدار داد و توصیه کرد تا به‌جز در مواقع ضروری، در شهر آمدوشد نکنند، بخصوص از افراد آسیب‌پذیر مشخصاً سالمندان و کودکان خواسته شد که در خانه بمانند. با توجه به احتمال ریزش ساختمان‌های نیمه‌کاره و مخروبه و درختان سست از رانندگان خواسته شد که وسیلۀ نقیله خود را در حواشی آن‌ها پارک نکنند.

پیش‌بینی می‌شود از ۲۰ تا ۲۴ تیر ماه مانند روزهای گذشته، کیفیت هوای اصفهان همچنان کاهش پیدا کند. کم‌ شدن شعاع دید نیز از عواقب افزایش گرد و غبار و خاک است. بنا به گفته هواشناسی، هوای ناسالم در نیمه نخست روز بیش از نیمه دوم آن شدت دارد و برای مردم بیشتر معضل ایجاد خواهد کرد.

مسئولان و فعالان محیط زیست در استان اصفهان همواره جاری‌ شدن دائمی زاینده‌رود و احیای تالاب گاوخونی را یکی از مهم‌ترین راه‌ها دانسته‌اند که حل معضل آلودگی هوا در شهر و استان اصفهان با آن ممکن خواهد شد. این موضوع به گفته آنها، بدون برنامه‌ریزی و توجه دستگاه‌ها و مقامات کشوری و تخصیص بودجه محقق نمی‌شود.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد فعلاً راه دیگری وجود ندارد و مردم اصفهان باید به توصیه‌های هواشناسی عمل کنند با این امید و آرزو که تحولی اساسی به گذار از این برهه منجر شود.

انتهای پیام

نظر شما