شناسهٔ خبر: 67594991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعزیرات خراسان‌شمالی به یکهزار و ۸۸۱ پرونده رسیدگی کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: یکهزار و ۸۸۱ فقره پرونده تخلف اقتصادی در سه ماهه نخست امسال در تعزیرات حکومتی استان تشکیل و رسیدگی شد. 

صاحب‌خبر -

کامران ملکی صادقی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکهزار و ۸۲۷ فقره پرونده در این مدت در شعبه های مختلف استان مختومه شد و متخلفان اقتصادی به پرداخت ۱۲۷ میلیارد و ۸۴۵ میلیون و ۲۱۵ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

وی با اشاره به انجام ۲ هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی از بازار استان در بهار امسال، افزود: بهار امسال بازرسان این اداره کل در قالب ۳۵۵ گروه از بازار و مراکز مختلف بازرسی کردند.

ملکی صادقی خاطرنشان کرد: در بخش کالا و خدمات، یکهزار و ۵۸۰ فقره پرونده تخلف به تعزیرات استان وارد شد که یکهزار و ۵۶۰ فقره پرونده مختومه شد و ارزش محکومیت این پرونده ها بیش از ۵۶ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال گزارش شده است.

مختومه شدن ۲۳۱ پرونده قاچاق

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی گفت: همچنین در این مدت ۲۶۲ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز به تعزیرات استان وارد و ۲۳۱ فقره پرونده از این تعداد مختومه شد.

وی ارزش ریالی محکومیت پرونده های قاچاق کالا و ارز را بیش از ۷۰ میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال عنوان کرد.

ملکی صادقی اظهار کرد: ۳۹ فقره پرونده تخلف نیز با موضوع تخلف های ویژه بهداشت، دارو و درمان در بهار امسال به تعزیرات حکومتی استان وارد شد که ۳۶ فقره از این تعداد مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی افزود: ارزش ریالی محکومیت این پرونده ها نیز ۵۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال ثبت شده است.

وی گفت: گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم رعایت مقررات بهداشتی و عدم ارایه فاکتور خرید از مهمترین عناوین تخلفات اقتصادی در استان است.

ملکی صادقی اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۳۵ و یا سامانه اینترنتی ۱۳۵ www.tazirat.ir اعلام کنند تا در اسرع وقت بررسی و رسیدگی شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

۳۶ هزار واحد صنفی در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در خراسان شمالی فعال است.

نظر شما