شناسهٔ خبر: 67594887 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مجموعه های آبی همدان زیر ذره بین بازرسان دستگاه ورزش

همدان- ایرنا- رئیس ورزش و جوانان همدان گفت: مجموعه‌های آبی این شهرستان باید استانداردها و مجوزهای لازم را داشته باشند در غیر اینصورت از ادامه فعالیت منع خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف خدرویسی روز سه شنبه در نشست کمیته نظارت بر سلامت اماکن آبی اظهار کرد: هم اکنون برخی از هتل‌داران نسبت به فعال‌سازی استخر شنا، سونا و جکوزی اقدام کرده‌اند که نیاز به اخذ مجوزها و استانداردهای لازم دارند.

وی بیان کرد: طرح بازرسی از مجموعه‌های آبی با حضور کارشناسان ورزشی، هیات شنا، نجات غریق، پزشکی ورزشی و نیز علوم پزشکی از فردا چهارشنبه آغاز خواهد شد.

خدرویسی اضافه کرد: مجموعه‌های آبی بدون مجوز حق ارائه خدمات و آموزش شنا را ندارند و مسوولیت هرگونه حادثه برعهده آن‌ها است.

رئیس ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: حتی بکارگیری ناجی غریق در مجموعه‌های آبی نیاز به تاییدیه مدرک معتبر فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه استخرهای موجود در هتل‌های این شهرستان مجوز لازم را از اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکرده‌اند، افزود: بازرسی از این استخرها نیز طی روزهای آینده انجام می‌شود.

خدرویسی در واکنش به مدیران هتل‌ها مبنی بر ارائه خدمات استخرها فقط به مسافران خود، گفت: فعالیت در مجموعه‌های آبی می‌تواند خطرساز هم باشد بنابراین باید استانداردهای لازم مورد بررسی و تاییدیه‌های لازم را اخذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال عمومی از اماکن آبی در فصل تابستان نیاز است ضمن نظارت و بازرسی از این فضاها بازدید و هرگونه تخلف را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما