شناسهٔ خبر: 67592277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان کشور:

جهاد دانشگاهی بزرگ‌ترین شریک کاری وزارت ورزش و جوانان است

تبریز-مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهی را بزرگ‌ترین شریک کاری این وزارتخانه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی تاجیک در جلسه بررسی همکاری اداره کل ورزش و جوانان با سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در زمینه طرح «سرباز ماهر»، گفت: ما در طرح سرباز ماهر، بزرگ‌ترین پروژه همکاری را انجام داده‌ایم و این امر در راستای اهداف مشترک با این نهاد است.

وی به همکاری و هم‌افزایی با جهاد دانشگاهی در همه سطوح تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی در همه عرصه‌ها فعالیت می‌کند و ما هم با توجه به اهداف مشترک تقاضای همکاری در این عرصه‌ها را داریم.

تاجیک، جهاد دانشگاهی را ثمره جمهوری اسلامی برای بهره‌مندی در تمام عرصه‌های جامعه عنوان کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف آموزشی و علمی نقش بسزایی در همکاری با دیگر سازمان‌ها دارد.

وی بر لزوم کیفیت بخشی به دوره‌های سرباز ماهر تاکید کرد و گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، ۴۵۰ هزار نفر سرباز ماهر در سراسر کشور آموزش دیده‌اند در حالی که تا سال ۱۴۰۰، فقط ۷۰ هزار نفر آموزش دیده بودند.

وی به تقویت هویت جوانی تاکید کرد و افزود: توانمندسازی، ازدواج و اشتغال جوانان زیرمجموعه تقویت هویت جوانی است که دوره‌های وصال شیرین و جشنواره برتر صابر و حضرت علی اکبر (ع) در این راستا برگزار می‌شود.

وی مأموریت اصلی کشور در شرایط کنونی را اشتغال و اقتصاد دانست و گفت: فعالیت در موضوع اقتصاد عین مجاهدت بوده و عامل اصلی مشکلات اجتماعی و فرهنگی عوامل اقتصادی است.

مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان کشور، سربازی را آخرین موقعیت ارتباط کشور با جوانان دانست و افزود: ما باید بعد از برگزاری دوره‌های سرباز مهارت به دنبال کیفیت بخشی به اساتید و مربیان نظامی باشیم و در این راستا تبریز برای تحقق این امر باید پیشگام باشد.

وی به ایجاد نوآوری و آموزش مشاغل نوظهور تاکید کرد و ادامه داد: ما مسئول ایجاد اشتغال در کشور نیستیم ولی باید برای تقویت اشتغال جوانان در مشاغل جدید نوآوری داشته باشیم چون که اکثر جوانان، امروزه در شغل‌هایی مثل خیاطی و دامداری حاضر بکار نیستند.

علی‌اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه به تبیین عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: سازمان جهاد دانشگاهی فعالیت‌های متنوع و مختلفی از جمله در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و پزشکی دارد.

وی به مهارت‌محوری و اشتغال آفرینی در جهاددانشگاهی تاکید کرد و افزود: ما در سال ۱۴۰۱، در همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۲۶ هزار نفر در زمینه مشاغل خانگی ثبت نام داشته‌ایم و در این راستا نیز رتبه یک کشوری را کسب کردیم.

وی به فعالیت‌های معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و بازارکار در این سازمان فعال بوده و برنامه‌های فرهنگی دانشجویی متعددی از جمله مناظرات دانشجویی و دفاع سه دقیقه‌ای از مقالات، برای هدایتگری دانشجویان از جمله اقدامات و کارکردهای معاونت فرهنگی این سازمان است.

فاتحی‌فر با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در زمینه بیمه افراد نابارور ادامه داد: دولت با تحت پوشش قراردادن خدمات درمان ناباروری، کمک شایانی در این عرصه برای زوج‌های نابارور انجام داد و در این راستا نیز جهاددانشگاهی درصدد ارائه خدمات با کمترین قیمت برای مراجعان است.

وی از همکاری سازمان‌های جهاددانشگاهی شمال‌غرب با محوریت آذربایجان‌شرقی خبر داد و تصریح کرد: کشور با ناترازی انرژی مواجه است و جهاددانشگاهی با ساخت و تأمین نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر نقش بی‌بدیلی در این عرصه دارد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان به عدالت محوری و رفع محرومیت‌ها در روستاها تاکید کرد و گفت: سازمان جهاددانشگاهی در راستای محرومیت زدایی و عدالت محوری آماده همکاری با وزارت ورزش و جوانان است.

امیر تقی‌زاده، معاون جوانان و امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه به ظرفیت‌های عظیم جهاد دانشگاهی تاکید کرد و افزود: طیف آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای با جهاد دانشگاهی متفاوت است و این سازمان، پژوهشکده و مقرهای متعدد و مختلفی دارد.

وی به ظرفیت خبرگزاری ایسنا در عرصه تبیین رویدادها تاکید کرد و ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ظرفیت رسانه‌ای برای تبلیغ و تبیین دوره‌های آموزشی را ندارد ولی در مقابل، سازمان جهاددانشگاهی ظرفیت عظیم رسانه‌ای دارد.

تقی‌زاده خلأ عمده دانشگاه را عدم مهارت‌آموزی برای دانشجویان دانست و گفت: اکثر بیکاران در سطح جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که برای مثال فردی لیسانس حسابداری رو اخذ کرده ولی جرأت و توان کار در شرکت مربوطه را ندارد.

نظر شما