شناسهٔ خبر: 23019249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه یزد:

مسئولان در راستای تقویت حوزه و دانشگاه عمل کنند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تقویت وحدت در تمام بخش های کشور، گفت: مسئولان در راستای تقویت حوزه و دانشگاه عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز(24 آذر) در خطبه های نماز جمعه یزد، به 27 آذر سالروز شهادت شهید مفتح اشاره کرد و اظهار داشت: این شهید بزرگوار هم حوزه و هم دانشگاه را در هم آمیخته بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه شهید مفتح پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب همیشه بر وحدت و یکپارچگی تاکید می کردند، گفت: ندای وحدت بین تمام مسلمانان ابتکار امام خمینی(ره) بود که به جامعه اسلامی عنوان شد و امثال شهید مفتح آن را دنبال کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب این رویکرد به وجود آمد و به صورت بسیار خوبی بحث وحدت در حال پیشرفت بود ولی بعدها تکفیری ها و وهابی ها و سعودی ها با دروغ پراکنی ها و تربیت نادرست و ضد اسلامی افرادی، این وحدت را خدشه دار کردند.

امام جمعه یزد ادامه داد: بنای نفاق و جدایی را آنها در دانشگاه هایشان گذاشتند و این اقدامات سبب شد که بین شیعه و سنی اختلافات بیشتر شود و بنای خیانت به مسلمانان و اسلام را پایه گذاری کردند.

ناصری یزدی یکی دیگر از نداهای وحدت آفرین امام را وحدت داخلی در ایران دانست و افزود: امام خمینی(ره) تاکید داشتند که بین دو رکن پیشرفت آفرین انقلاب که حوزه و دانشگاه هستند باید وحدت و ارتباط بسیار قوی وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همه دست به یکی کرده بودند که جوانان و دانشگاه های ما را از حوزه ها جدا کرده و همدیگر را با هم بد کنند و در زمان طاغوت هم اقدامات گسترده ای در این زمینه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه الان هم دشمن در این زمینه اقدامات زیادی انجام می دهند، گفت: هر روز دشمن در فضای مجازی به ارزشهای دینی اهانت کرده و شبهه افکنی در ارتباط با موارد مختلف دینی در جامعه می کنند که این اقدامات همه در راستای تخریب اعتقادات جوانان ما است.

 

 

نظر شما