شناسهٔ خبر: 23018444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تفرقه بين حوزه و دانشگاه خواستگاه دشمنان است

خبرگزاری شبستان: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: تفرقه بين حوزه و دانشگاه و جدايي بين اين دو خواستگاه دشمنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان در خطبه هاي نماز عبادي و سياسي جمعه اين هفته با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه ها اظهارداشت: كشور به دست دانشگاهيان و حوزويان در حال مديريت و اداره است و اين دو قشر نقش مهمي در جامعه دارند.

 

وي افزود: دو مركز آموزشي مهم كشور يعني دانشگاه و حوزه هاي علميه فرصت طلايي براي پيشرفت كشور هستند كه اگر وحدت اين دو نهاد مهم حفظ شود و ارتباط واقعي و عميقي وجود داشته باشد كه دانشگاه ها از بستر معنوي و ظرفيت هاي فرهنگي اسلامي بهره بگيرند و دانشگاهيان هم از علوم روز بهره ببرند سعادت و پيشرفت كشور رقم مي خورد.

 

آيت الله طباطبايي نژاد ادامه داد: تفرقه بين حوزه و دانشگاه و جدايي بين اين دو خواستگاه دشمنان است كه باي مراقب اين توطئه دشمن باشيم و همواره بر وحدت حوزه و دانشگاه تاكيد داشته باشيم.

 

وي با اشاره به اينكه عالم فاسد و عابد جاهل هر دور ضرركرده و به جامعه ضرر مي رسانند، تصريح كرد: علم علما بايد ثمره اش به خودشان و جامعه برسد و اساتيد و كارشناسان هرچقدر از تقوا و دينداري بيشتري بهره مند بشوند خدمت و كارهاي آن ها مبتني بر ارزش هاي اسلامي و ديني خواهد بود.

 

امام جمعه اصفهان افزود: دانشمند و شخصيت علمي كه از تقوا و مباني اسلامي بي خبر باشد علم او در خدمت به مردم و اسلام و رفع مشكلات قرار نمي گيرد بلكه سبب خيانت به جامعه و مردم است و در برابر وعده هاي دروغين و توطئه هاي رنگين دشمنان فريب مي خورد و از راه صحيح دور مي شود.

 

وي با اشاره به تلاش شهيد مفتح براي وحدت حوزه و دانشگاه يادآورشد: دشمن به دنبال ايجاد فاصله بين اين دو نهاد بود ولي شهيد مفتح سعي بر ايجاد وحدت داشت و از اين جهت دشمنان ايشان را به شهادت رساندند تا در رسيدن به هدف خود موفق باشند.

 

خطيب جمعه اصفهان همچنين به روز حمل و نقل اشاره كرد و گفت: فعالان عرصه حمل و نقل زحمات زيادي را متحمل مي شوند و بايد به رفاه و نياز اين قشر توجه شود كه يكي از اين نيازهاي بيمه رانندگان بود كه رفع شده و بايد براي رفع نيازهاي اين قشر اقدام شود.

 

وي اضافه كرد: قانونمداري و توجه به اجراي قوانين راهنمايي و رانندگي توسط رانندگان از اهميت و جايگاه خاصي برخور دار است و بايد اين موضوع در كاهش تصادفات ترافيكي مورد توجه قرار گيرد.

 

نظر شما