شناسهٔ خبر: 23019695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید امامان جمعه سراسر کشور بر ضرورت حفظ وحدت بین حوزه و دانشگاه

استانها-ایرنا-امامان جمعه کشور در خطبه های این هفته نمازجمعه بر ضرورت حفظ وحدت حوزه ودانشگاه تاکید و اظهار کردند پیشرفت کشور در سایه وحدت روحانیت و دانشگاه بدست می آید و هیچ کدام بدون دیگری به تنهایی نمی تواند پیشرفت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها ،محور اصلی خطبه های نماز جمعه امروز 24 آذرماه استان ها پیوند بین حوزه و دانشگاه و همچنین تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف بین حوزویان و دانشگاهیان بود.
امامان جمعه درخطبه های این هفته بر ضرورت وحدت این دو قشر در جامعه و همچنین توجه بیشتر مسئولان به مسائل قرآنی ، ضرورت شرکت کردن در نماز جمعه ، استفاده از فضای مجازی درترویج نماز، توجه به محتوای آموزشی در دانشگاه ها ، پیوند هرچه بیشتر مسلمانان در مقابل استکبار جهانی و صهیونیست جنایتکار و پیروی از ولایت فقیه به عنوان رمز پیروزی مسلمانان در مقابل کفر جهانی تاکید کردند .
گرامیداشت هفته پژوهش ، فرا رسیدن 27 آذر روز مبارزه با خشونت و افراطی گری، توجه به علم، پژوهش، فناوری و رشد علمی در لایحه بودجه ، دیدار علیرضا کریمی کشتی گیر جوان ایرانی با رهبر معظم انقلاب ،اظهارات نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به پایتختی اسرائیل، تعطیلی سفارتخانه های اسرائیل در پایتخت های اسلامی، قطع روابط سیاسی همه دولت های اسلامی، تحریم اقتصادی رژیم اشغالگر قدس، تشکیل کنفرانس اسلامی و اتخاذ موضع محکم در برابر این جنایت های این رژیم ، دفاع از مردم مظلوم فلسطین از دیگر مواردی بود که خطیبان نماز جمعه استان های کشور به آن اشاره کردند .
گزیده ای از خطبه های امامان جمعه برخی مراکز استان ها به شرح ذیل است :

** کرمان
حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز شهادت شهید حجت الاسلام دکتر مفتح و هفته وحدت گفت: اصل حفظ وحدت از ضرورت های حامعه است و امروز همه به آن نیازمند هستیم.

** اصفهان
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزویان دروس دانشگاه و دانشگاهیان دروس حوزوی بخوانند اظهار کرد :آرزوی دشمنان این است که میان دانشگاهیان و حوزویان کشور وحدت وجود نداشته باشد.

** یاسوج
حجت‌الاسلام سید امان الله حسینی صدر امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه با اتحاد حوزویان و دانشگاهیان هیچ دشمنی نمی‌تواند کوچکترین آسیبی به آنها وارد کند افزود : دشمنان همواره درصدد ایجاد اختلاف بین حوزویان و دانشگاهیان هستند و با اتحاد این دو قشر تأثیرگذار، کشور و نظام مقتدر خواهد ماند.

** خراسان شمالی
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با اشاره به سالروز پیوند حوزه و دانشگاه گفت: این دو نهاد تاثیرگذار علمی و دینی باید هم افزایی بیشتری داشته باشند.

**آذربایجان شرقی
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : مواضع سران کشورهای اسلامی در حمایت از احقاق حقوق مردم فلسطین و علیه اظهارات نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به پایتختی اسرائیل؛ امیدها را برای حل بحران فلسطین افزایش می دهد.

**خراسان جنوبی
حجت الاسلام مجید نصیرائی امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به تقدیم لایحه بودجه 97 توسط رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ارائه شده باید در جای خود بررسی شود و نمایندگان مردم بدانند این بودجه باید مشکل رکود و بیکاری جامعه را رفع کند.

** کرمانشاه
آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه خواستار توجه جدی دولتمردان به مقوله تحقیق و پژوهش به خصوص قبل از ساخت پروژه های ملی شد و گفت: متاسفانه در طول سال ها هزاران پروژه بدون پشتوانه پژوهشی لازم ساخته شده و هم اکنون نیمه کاره رها شده اند.

**مشهد
آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد اظهار کرد :خط هدایت قرآن مقاومت است و مقاومت در برابر دشمن اصلی قرآنی، ارزشی، دینی و انقلابی محسوب می شود و هر سازشی با دشمن مقابله با قرآن، دین، انقلاب و برهم زدن اصل ارزشی انقلاب است.

** همدان
آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به شهر قدس با مخالفت بسیاری از کشورها و سازمان های جهانی و منطقه ای روبرو شده است.

**قزوین
حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین با تاکید بر اینکه گسترش فرهنگ نماز خواندن مانع از بروز انحرافات گوناگون در بین جامعه به ویژه قشر جوان می شود گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی به منظور تقویت و ترویج فرهنگ نماز استفاده کرد.

** البرز
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به برخی فضا سازی ها در خصوص بودجه سال 97 در فضای مجازی گفت: تضعیف دولت کار درستی نیست .

** سیستان و بلوچستان
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نتیجه وحدت جدید جهان اسلام بعد از سخنان اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت صهیونیسم، فروپاشی این رژیم منحوس خواهد بود.

**خوزستان
آیت الله سید علی موسوی جزایری امام جمعه اهواز در واکنش به آزمون استخدامی وزارت نفت و در نظر گرفتن شرایطی همچون معدل و رتبه دانشگاهی برای شرکت در این آزمون اظهار کرد: 45 نفر از ائمه جمعه نسبت به روش غلط آزمون استخدام وزارت نفت نامه نوشتند، علاوه بر این نماینده های مجلس شورای اسلامی خوزستان و استاندار خوزستان نیز پیگیر این مساله هستند.

** گرگان
آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه اظهارات دارای تناقض رییس جمهور آمریکا نشان می دهد که این کشور قدرت جهانی نیست، گفت: تصمیم نابخردانه ترامپ مقدمه نابودی این کشور است.

**اردبیل
آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از توجه دولت به طرح راه آهن اردبیل و قرار دادن آن در اولویت برنامه های عمرانی در سال آتی تقدیر کرد و گفت :علاوه بر بودجه امسال، یک هزار میلیارد ریال برای راه آهن اردبیل تامین کرد و علاوه بر آن تخصیص هر دو مبلغ نیز 100درصدی بوده است .

**لرستان
آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تصمیم رییس جمهوری آمریکا واکنش های شدیدی داشته است بطوریکه جهان اقدام ترامپ را اقدامی جاهلانه دانسته و جهالت او را محکوم کرده است افزود: اقدام اخیر ترامپ مبنی بر جابجایی سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شعار مرگ بر آمریکا را که ملت ایران 40 سال سرداده اند تبدیل به شعاری جهانی کرد.

**هرمزگان
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به روز جهان عاری از خشونت، افزود: آمریکا و غرب خود اقدام به تولید خشونت می کنند و پرچم مبارزه با خشونت در جهان را باید از دست آمریکا و غرب که خشونت آفرینی می کنند خارج کرد.

**آذربایجان غربی
حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با انتقاد از برخی سخنرانی ها در 16 آذر، گفت: متاسفانه در روز دانشجو عده ای به جای اعلام انزجار از استکبار و عوامل آن، نظام اسلامی را با سخنرانی های بیهوده زیر سوال می برند.

**مازندران
حجت الاسلام یوسف یوسف پور امام جمعه موقت ساری در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: تصمیم تازه رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به آنجا را نشانه ضعف و ناکارآمدی دولتمردان کاخ سفید است و حتی همپیمانان شیطان بزرگ نیز با این تصمیم ابلهانه ، مخالفت کرده اند.

**یزد
آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: پیشرفت همه جانبه کشور و رفاه مردم در جامعه اسلامی در گرو همدلی و همکاری تمام دلسوزان نظام با هر سلیقه و گرایشی است.

** اراک
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: دنیای اسلام اجازه استقرار پایتخت اسرائیل را در بیت المقدس نمی دهد و مسلمانان باید در برابر این توطئه شوم هوشیار باشند.

**زنجان
حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد : مسئولان برای تدوین و تصویب قانون بودجه سال 97، گشایش اقتصادی و رفع بیکاری به ویژه برای جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی را مد نظر قرار دهند.

**بوشهر
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر گفت: با تداوم روند کنونی تامین اعتبار برای اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی کشور، این طرح راه به جایی نمی برد.

**کردستان
ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج با بیان اینکه تلاش خود را برای ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه بکار بگیریم افزود :پیشرفت هر کشوری در سایه آگاهی ملت آن، قابل تحقق است.

** قم
آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم با محکومیت اقدام آمریکا برای اعلام قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: وظیفه همه کشورهای اسلامی، قطع روابط سیاسی و تحریم اقتصادی اسرائیل و حمایت از مقاومت و انتفاضه مردم مظلوم فلسطین است.
1630- تنظیم و انتشار : مریم زبان دان

انتهای پیام /*

نظر شما