شناسهٔ خبر: 23020675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله اعرافی:

کشورهای اسلامی در برابر توهین صهیونیست ها به اسلام ایستادگی کنند/عربستان به توهین کنندگان به اسلام دست دوستی داده است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قم گفت: همه باید برابر عربستان که همه مرزها را شکسته ایستادگی کنند و این خائنان به حرم و اسلام در زمانی که به قبله اول مسلمانان توهین شده، دست دوستی با اسرائیل داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به امر ازدواج گفت: همگان باید در تسهیل این امر بکوشند و ازدواج آسان را گسترش دهیم.

وی گفت: دختری که به سن ازدواج برسد و اگر کسی برای ازدواج به او کمک نکند، مشکل آفرین بوده و کسانی که کمک را ترک کردند در آلودگی اجتماعی شریک هستند.

آیت الله اعرافی به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم اشاره کرد و گفت: این سالروز را گرامی می داریم و به خاطر این هدیه آسمانی همواره خداوند را شاکر هستیم.

امام جمعه قم در ادامه به هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهش را با شرایط و ضوابطی که دارد باید یکی از ارکان پیشرفت کشور تلقی کنیم و در پرتو انقلاب اسلامی گام های بزرگی در رشدهای علمی و فناوری برداشته این که در برخی از بخش ها دنیا را خیره کرده است.

وی گفت: در برخی از زمینه ها نیز باید رشد ها و گام های بلندتری برداریم و به عقب برنگردیم، ضرورت توجه به سیاست های علم و پژوهش را رهبری ابلاغ کردند و هدف گیری این است که در 1404 به بودجه 4 درصد در تولید ناخالص ملی برسیم که با آن فاصله داریم.

آیت الله اعرافی گفت: در لایحه بودجه که الان در مجلس است به علم و پژوهش و رشد علمی توجه کند و همینطور نیز اهتمام ورزید که مشکلات کشور در زمینه اقتصاد و فرهنگ نیز برطرف شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: باید از مراکز تحقیقاتی و نخبگان حمایت شود و از سوی دیگر حوزه و دانشگاه باید فرهنگ نوآوری و نظریه پردازی و تولید علم را گسترش دهد.

آیت الله اعرافی در ادامه به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این موضوع از مقوله های کلیدی کشور است و بسیاری از پیشرفت ها در پرتو تعامل حوزه و دانشگاه است و نباید بین نخبگان فاصله ایجاد شود.

وی عنوان داشت: باید پایه های تعامل را استوار کنیم و وحدت زمانی محقق می شود که جامعه حوزوی و دانشگاهی از نگاه تمدنی و اهداف بلند برخوردار باشد.

امام جمعه قم عنوان داشت: باید نگاه جامع علمی به همه رشته ها داشته باشیم و دانشگاه اسلامی و ایمانی و حوزه ناظر و بیدار شرط های حوزه و دانشگاه است که باید همگان به آن اهتمام روز افزون داشته باشیم.

آیت الله اعرافی به موضوع اعلام پایتختی فلسطین برای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اعلام بسیار زشت و خلاف همه موازین بشری و اسلامی بود که توسط رئیس جمهور آمریکا اعلام شد که در برابر این اقدام خطرناک که در واقع توهین آشکار به همه مسلمانان و مقدسات اسلامی است باید مقاومت و مقابله کنیم.

وی عنوان داشت: همه امت اسلام و همه دولت ها و ملت ها در برابر این توطئه ایستادگی کنند و ما نیز در قم که به عنوان پایگاه علم و جهاد و حوزه علمیه است با صدای رسا این حرکت مزبوحانه را محکوم می کنیم و اعلام می کنیم که وظیفه همه ایستادگی در برابر این توطئه علیه اسلام و مقاومت اسلامی است.

امام جمعه قم خطاب به دولت های اسلامی گفت: دولت های اسلامی اگر راست می گویند اگر ذره ای غیرت اسلامی دارند باید وظایف خود را انجام داده و در برابر این مسائل ایستادگی کنند.

آیت الله اعرافی عنوان داشت: دولت های اسلامی باید سفارتخانه های اسرائیل را در کشورهای خود تعطیل کرده و قطع روابط سیاسی و تحریم های اقتصادی و مبادلات با اسرائیل داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات آل سعود گفت: آل سعود این روزها به صورت شفاف از اسرائیل حمایت می کند، اسرائیلی که کمر به نابودی اسلام و مسلمانان بسته است.

امام جمعه قم گفت: همه باید برابر سعودی ها که همه مرزها را شکسته ایستادگی کنند و این خائنان به حرم و اسلام در زمانی که به قبله اول مسلمانان توهین شده، دست دوستی با اسرائیل داده اند.

وی گفت: کنفرانس اسلامی باید برگزار شده و مواضع قاطع و روشن در برابر این بی حرمتی اتخاذ شود و مجامع بین المللی و سازمان ملل و شورای امنیت باید اعتراض کنند، 55 کشور اسلامی در دنیا وجود دارد که باید قاطعانه سخن گفته و مواضع روشن داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: ملت و دولت ما به تاسی از مقام معظم رهبری در این مسیر ثابت قدم بوده و قاطعانه ایستادگی خواهند کرد تا در برابر این ظلمی که به جهان اسلام شده ایستادگی کنند.

نظر شما