شناسهٔ خبر: 23018766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی آتشی است که دامن آنها را خواهد گرفت

امام جمعه قم سکوت دولت های اسلامی را در قبال اقدام رئیس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ذلت بار توصیف کرد و گفت: این آتشی است که دامن آنها را خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی آتشی است که دامن آنها را خواهد گرفتحجت الاسلام و المسلمین اعرافی در خطبه های نماز جمعه از دولت های اسلامی خواست: در مقابل این حرکت ننگین ترامپ غیرت اسلامی داشته باشند و به پا خیزند.

وی تعطیلی سفارتخانه های آمریکا و رژیم صهیونیستی و قطع روابط سیاسی و اقتصادی و تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی را از برنامه هایی برشمرد که جهان اسلام با عمل به آنها می توانند از عملی شدن دکترین جدید سردمداران کاخ سفید پیش گیری کنند.

خطیب جمعه قم در عین حال تشکیل اضطراری جلسه سازمان کنفرانس اسلامی و تصمیم گیری قاطع و سریع برای توقف این طرح آمریکایی صهیونیستی را خواستار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی در بخش دیگری از خطبه ها نماز جمعه با اشاره به نزدیک بودن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت دکتر مفتح تاکید کرد: وحدت حوزویان و دانشگاهیان جبران بسیاری از عقب ماندگی های کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین با یادآوری فرارسیدن هفته پژوهش از بی توجهی و کمبود اعتبار در این حوزه انتقاد کرد و گفت: هم اکنون درآمد تولید ناخالص ملی در امر پژوهش و فناوری کمتر از یک درصد است که این رقم باید در برنامه ششم توسعه به چهار درصد برسد.

امام جمعه قم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در بررسی لایحه بودجه در کنار مسائل معیشتی و اقتصادی مردم، به مسئله پژوهش هم توجه ویژه ای داشته باشند.

 

نظر شما