شناسهٔ خبر: 23047945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حوزه و دانشگاه دوبال توسعه فرهنگی و علمی جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گفت: حوزه و دانشگاه دوبال توسعه فرهنگی و علمی در جامعه هستند و تعریف جامع و کامل از وحدت مانع واگرایی حوزه و دانشگاه می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام یوسف فتحی، عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  گفت: به مناسبت سالروز شهادت شهید مفتح در 27 آذر این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شهید مفتح در پیوند بین حوزه و دانشگاه بسیار موثر بودند و نقش بسیاری در وحدت حوزه و دانشگاه ایفا کردند، ادامه داد: این شهید از جمله کسانی بود که دانشگاه ها را برای حمایت از انقلاب تحریک کردند.

 

حجت الاسلام فتحی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دوبال توسعه فرهنگی و علمی جامعه به شمار می روند، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده هرگاه حوزه و دانشگاه بایکدیگر تعامل داشته باشند جامعه پیشرفت کرده و هر زمانی که تضاد داشتند مانعی در رونق جامعه بودند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضرفرایند گرایش از حوزه به دانشگاه و دانشگاه به حوزه به خوبی شکل نگرفته است، ادامه داد: از اینرو لازم است بزرگان هر دو قشر تعریف جامع و مناسبی از حوزه و دانشگاه ارائه دهند تا موجب همگرایی این دو قشر گردد.

 

نظر شما