شناسهٔ خبر: 23057620 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرچمدار «پیوند» حوزه و دانشگاه در شبکه افق

مستند «پیوند» با موضوع زندگی و مبارزات شهید مفتح، پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه، یکشنبه ۲۶ آذر از شبکه افق پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ شهید دکتر محمد مفتح به عنوان پرچمدار وحدت حوزه و دانشگاه شناخته می‌شود البته او خود معتقد بود اصلی این کار توسط شخص امام راحل در قالب انقلاب اسلامی که دارای ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و فلسفی بود بنیان گذاری شده است.

به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر مفتح، مستند «پیوند» در ارتباط با فعالیت‌های گسترده او برای وحدت حوزه و دانشگاه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

این فیلم از محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی و به کارگردانی ایمان گودرزی است که به اقدامات فکری، مبارزاتی سیاسی و عقیدتی شهید مفتح به عنوان نظریه پرداز پیوند حوزه و دانشگاه، در سال‌های پیش از انقلاب تا شهادت ایشان اختصاص دارد.

شهید دکتر مفتح سابقه تدریس در دانشگاه تهران و همزمان با تدریس استاد شهید، مرتضی مطهری را نیز داشت و همچنین در حسینیه ارشاد و پس از آن در مسجد جاوید کلاس‌های مختلفی را برای جوانان به ویژه دانشجویان تشکیل می‌داد.

«پیوند» شامل مصاحبه با فرزندان و اهالی مسجد قبا و عکس و فیلم‌های آرشیوی از شهید مفتح، یکشنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۱۸: ۰۰ و تکرار آن ساعت ۵: ۰۰ روز بعد از شبکه افق پخش خواهد شد.

نظر شما