شناسهٔ خبر: 23051877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه تهران:

رسیدن به تمدن نوین اسلامی وظیفه حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری شبستان: استاد دانشگاه امام صادق(علیه السلام) با بیان اینکه هیات های اندیشه ورز حوزه و دانشگاه باید در کشور تشکیل شود، گفت: رسیدن به تمدن نوین اسلامی وظیفه حوزه و دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین توانایی، استاد دانشگاه امام صادق(علیه السلام) شامگاه (25 آذر) در نشست تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیرجند شهر فرهنگی و دینی است، اظهار داشت: من چند بار به این شهر سفر کرده ام و این مهم به خوبی قابل لمس است.

 

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: شهید مفتح جذب بسیار خوبی داشتند و جوانان زیادی را جذب خود کردند.

 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه راه مبارزه با نفوذ بیگانه، عرضه منطق اسلام در همه زمینه ها و با زبان روز است، افزود: شیوه مطالعه حوزویان که مباحثه است را در حال حاضر در برخی دانشگاههای دنیا استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه تزکیه و علم مکمل همدیگر هستند، گفت: باید برای هم افزایی بیشتر بین حوزه و دانشگاه یک کمیته تشکیل شود.

 

وی با بیان اینکه هیات های اندیشه ورز حوزه و دانشگاه باید در کشور تشکیل شود، تصریح کرد: رسیدن به تمدن نوین اسلامی وظیفه حوزه و دانشگاه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما هنوز در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرار داریم، افزود: برای تشکیل دولت اسلامی حوزویان و دانشگاهیان وظیفه سنگینی دارند.

 

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه امروز دانشجویان در دانشگاه ها به روحیه نشاط و امید نیاز دارند، گفت: برخی ساده لوحان و یا مغرضان داخلی و خارجی در دانشگاه ها شروع به سیاه نمایی کردند و فضا را برای دانشجوها، بد جلوه می دهند.

 

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس نشان دادیم که مردم ما مسئولیت پذیری بالایی دارند، افزود: جشن های نیکوکاری، کمک به زلزله زدگان، حضور در راهپیمایی ها و دیگر عرصه ها نشان می دهد که مسئولیت پذیری مردم بالا است.

 

این استاد دانشگاه اظهارداشت: در ارتباط با برخی امور هنوز خوب کار نکردیم، در ارتباطات همسایگی، همکاری ها، محیط کار این تعاملات و روحیه مسئولیت پذیری بالا نیست و خیلی به چشم نمی‌آید.

 

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه فرهنگ بی تفاوتی در کشور در حال گسترش است لذا امر به معروف و نهی ازمنکر یک وظیفه همگانی است، گفت: دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت باید انتقاد کنند، چرا به سمت بی تفاوتی در عرصه های نگرشی و رفتاری پیش می رویم.

 

وی افزود: روسای دانشگاه ها زمینه را برای انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه فراهم کنند و اساتید نیز با نشاط و امید سرکلاس بروند و به دانشجو روحیه امید بدهند.

 

 

نظر شما