شناسهٔ خبر: 23051934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی:

برپایی تمدن نوین اسلامی رسالت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز وظیفه حوزه و دانشگاه تلاش برای برپایی تمدن نوین اسلامی است، گفت: این دو نهاد مقدس مانند دو بال هستند که باید همدیگر را در رسیدن به هدف یاری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام مجید نصیرایی شامگاه (25 آذر) در نشست تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برپایی تمدن نوین اسلامی رسالت حوزه و دانشگاه است، افزود: حوزه و دانشگاه دو بال هستند که جامعه و نظام را باید برای رساندن به هدف اصلی کمک کنند و مکمل همدیگر باشند.

 

وی با بیان اینکه اشکالاتی که در ساختار سیاستگذاری در کشور داریم محصول کم کاری است که در این عرصه ها شده است، گفت: اگر به این موضوع پرداخته نشود دیگران به آن خواهند پرداخت و اتفاقاتی مانند آنچه در سند 2030 افتاد، رخ خواهد داد.

 

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز مصیبت‌هایی که بشر گرفتار آن است و خون ریزی ها و خباث هایی های آنها بخش عمده ای محصول علم است، افزود: علمی که برآمده از آموزه‌های اومانیسم است باعث این جنایات می شود.

 

حجت الاسلام نصیرایی گفت: خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت ها و استعدادهایی که دارد می تواند در این مسئله پیشگام باشد و نوع تعاملات حول این محور باشد.

نظر شما