شناسهٔ خبر: 23051943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی:

پژوهشکده حوزه و دانشگاه تاسیس شود/ توجه یک جانبه به «علم یا معرفت شناسی» در کشور

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توجه یک جانبه به علم و یا معرفت شناسی یکی از مشکلات است، گفت: تاسیس پژوهشکده حوزه و دانشگاه باید در سراسر کشور راه اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام مجتبی شیدایی شامگاه (25 آذر) در نشست تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در بررسی یک مسئله همواره باید گذشته آن را بررسی کنیم تا بتوانیم از راه های رفته ای که به سود نیست حذر کنیم، گفت: متاسفانه اطلاعات بدنه حوزه و دانشگاه از تمدن نوین اسلامی بسیارکم است و همین یکی از عواملی است که جایگاه حوزه و دانشگاه را مورد غفلت قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه عموم افراد باید برای وحدت حوزه و دانشگاه عمیقا اعتقاد قلبی داشته باشند، افزود: در این راستا همچون گذشته باید وقف هایی برای امر پژوهش حوزه و دانشگاه در جامعه انجام و این وقف ها تبلیغ و گسترش یابد.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توجه یک جانبه به علم و یا معرفت شناسی یکی دیگر از مشکلات است، گفت: تاسیس پژوهشکده حوزه و دانشگاه در این زمینه ضروری به نظر می رسد، این پژوهشکده باید در سراسر کشور راه اندازی شود.

 

حجت الاسلام شیدایی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه با نیازهای جامعه مستقیم و ملموس مواجه هستند، افزود: حوزه و دانشگاه با نیازهای واقعی جامعه سرکار دارند که باید به آنها پاسخ بدهند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که باعث تحقق اقتصاد مقاومتی می شود تغییر فرهنگ اقتصادی ما است، اظهارداشت: حوزه و دانشگاه در راستای تغییر فرهنگ اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

نظر شما