شناسهٔ خبر: 22992658 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

نماینده جشنواره مستند بیلبائو :برایمان مهم است که از فیلمسازان زن حمایت کنیم

«ونه سا فرناندر گوئه را» نماینده جشنواره مستند بیلبائو اسپانیا با اشاره به علاقه مندی اش به ارتباط با فیلمسازان زن ایرانی گفت: برایمان بسیار مهم است که از فیلمسازان زن حمایت کنیم.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش ستاد خبری یازدهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت، گوئه را با حضور در دومین نشست بازار فیلم درباره جشنواره مستند بیلبائو اسپانیا گفت: این جشنواره یکی از قدیمی ترین جشنواره های اسپانیا پس از جشنواره بین المللی فیلم سن سباستین است که امسال شصتمین سال برگزاری آن است. این جشنواره به عنوان یکی از مهم ترین جشنواره های فیلم شناخته شده است که فیلم داستانی، مستند، انیمیشن، تجربی و آوانگارد در آن به نمایش در می آید.
او ادامه داد: جایزه جشنواره مستند بیلبائو با توجه به اهمیتی که دارد 50 هزار یورو است و سالانه ما بیش از چهارصد، پانصد فیلم دریافت می کنیم.
گوئه را با اشاره به این که دومین رتبه را در این جشنواره دارد توضیح داد: من تنها زنی هستم که در این جشنواره توانسته ام خودم را به جایگاه دوم برسانم و این اتفاقی نیست که به آسانی برای زنان در اسپانیا بیافتد. بنابراین برایمان بسیار مهم است که از فیلمسازان زن حمایت کنیم. امیدوارم در ایران هم بتوانم با فیلمسازان زن ارتباط برقرار کنم.
او با بیان این که جشنواره مستند بیلبائو، جشنواره دولتی است که بودجه خوبی دارد گفت: ما سعی می کنیم هر سال روی فیلمسازی بزرگ و نامدار تمرکز کنیم. همچنین هر سال 20 هزار یورو را به حمایت از ساخت فیلم ها اختصاص می دهیم.

نظر شما