شناسهٔ خبر: 67789313 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام عالی: شأن مجلس امام حسین(ع) را حفظ کنید

محمد طاووسی

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در واکنش به کسانی که بدون رعایت حجاب به مجلس سیدالشهدا(ع) می‌روند، گفت: وظیفه ما این است که به عنوان مهمان سیدالشهدا(ع) مانع حضور کسی در هیات نشویم. در واقع نباید جلوی کسی را بگیرید اما شان مجلس امام حسین(ع) هم باید حفظ بشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی -خطیب برجسته کشور- به چند توصیه در مواجه با افراد بی‌حجاب در هیات‌ها و مجالس اشاره و اظهار کرد: یک مساله‌ای پیش آمده است مبنی براینکه در جلسات و هیات‌ها بعضی از کسانی که حجاب ندارند وارد می‌شوند، نکته اول اینکه وظیفه ما این است که به عنوان مهمان سیدالشهدا(ع) مانع حضور کسی نشویم. در واقع نباید جلوی کسی را بگیرید اما شان مجلس امام حسین(ع) هم باید حفظ بشود.

وی ادامه داد: وقتی حضرت موسی(ع) می‌خواست وارد سرزمین مقدس شود، خدا فرمود «ای موسی کفش‌هایت را دربیاور، اینجا سرزمین‌ مقدس است و به هر شکلی نمی‌توان به آن وارد شد و یک شان و آدابی دارد». در مورد موضوع حجاب هم باید گفت اولا رعایت حجاب که در  همه‌جا وظیفه است بیرون ‌و درون ‌ندارد و یک وظیفه شرعی است به خصوص در جاهای مقدس.

حجت‌الاسلام عالی ابراز کرد: پس اگر کسی بیاید هیات هیچ منافاتی ندارد زیرا باید به همه میهمانان اباعبدالله(ع) خوش آمد بگویید، ولی در مواجه با کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند نیز محترمانه تذکر بدهید تا شان مجلس سیدالشهدا(ع) حفظ بشود. 

انتهای پیام

نظر شما