شناسهٔ خبر: 22960506 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در فصل زمستان پوست خود را دریابید

بر اساس اعلام یک مرکز پوست و زیبایی در دوبی، مردم باید ضمن توجه به سلامت پوست خود در فصل زمستان، مراقبت های پوستی را به جد دنبال کنند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش ایران به نقل از خلیج تایمز، دکتر انور الحمدی، متخصص پوست در دوبی گفت: در حالی که مردم در ماه های تابستان توجه زیادی به پوست خود می کنند، اما در فصل زمستان از مراقبت های پوستی غافل می شوند در حالی که هوای سرد و خشک مشکلات پوستی بسیاری را به دنبال خواهد داشت که این معضل برای افرادی که خود دچار بیماری پوستی هستند، تشدید خواهد شد.

بر اساس اعلام این مرکز پوست درصد ابتلا بیماران به امراض پوستی در فصل زمستان 15 تا 20 درصد افزایش می یابد چراکه فصل زمستان برای افرادی که با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می کنند به معنی بازگشت خشکی و خارش در پوست محسوب می شود. فصل سرما موجب بدتر شدن وضعیت بیماران پوستی می شود. ماه های زمستان به معنی بازگشت خشکی و خارش پوست است. برای افرادی که مشکلات پوستی مانند اگزما دارند، زمستان موجب بدتر شدن وضعیت بیماری آنها می شود. دکتر انور الحمدی، مدیر این مرکز گفت: "اقدامات مراقبتی بیشتری در طول ماه های زمستان برای پوست باید انجام شود."

اگزما یا درماتیت به التهاب یا آماس پوست گفته می‌شود که می‌تواند منجر به خارش، قرمزی، تورم، پوسته‌ریزی و دیگر نشانه‌ها شود. علائم این بیماری با افزایش سن زیاد می شود حتی می تواند تا بزرگسالی نیز ادامه داشته باشد.

این متخصص افزود: اگزما یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در زمستان محسوب می شود که بیماران مبتلا به اگزما باید از نرم کننده هایی که توسط یک متخصص پوست تجویز شده به طور مرتب استفاده کنند. دوش گرفتن با آب سرد نیز برای این بیماران توصیه می شود و آنها باید از استحمام با آب داغ به مدت طولانی نیز اجتناب بورزند. دکتر الحمدی خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران از مزایای درمان در حالی که درمان قطعی برای این نوع بیماری وجود ندارد سوال می کنند، اما باید بدانند نباید روند درمان خود را ترک کنند چراکه این عدم درمان منجر به بدتر شدن وضعیت بیماری می شود.

وی گفت: نباید از لباس و پارچه هایی استفاده شود که پوست آنها تحریک شود چون عدم رعایت این مورد منجر به خارش پوست می شود. وی از دیگر بیماری های پوستی که در فصل سرما تشدید می شود به  پسوریازیس (پسوریازیس، صدفک یا داءالصدف بیماری پوستی مزمن خودایمنی است) و آکنه روزاسه (عبارت است از التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت (معمولا گونه‌ها، بینی و پیشانی) اشاره کرد که در هر دو این بیماری ها نیز باید موارد ایمنی و مراقبتی رعایت شود. دکتر الحمدی اظهار کرد: در فصل زمستان به اندازه فصل تابستان به پوست خود توجه داشته باشید و کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب را فراموش نکنید.

 

نظر شما