شناسهٔ خبر: 22879576 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در نشست عمومی سی‌و‌یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی؛

فضل‌الله: وحدت بهترین سلاح مسلمانان در برابر دشمنان است/ بدترین تهدید برای جهان اسلام تفرقه و پراکندگی بین مسلمانان است

خبرگزاری شبستان: عضو شورای عالی مجمع لبنان گفت: وحدت بهترین سلاح مسلمانان در برابر دشمنان است، ما باید وحدت را در بین خود تقویت کنیم و موانع میان راه خود را برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین شیخ سید علی فضل الله، عضو شورای عالی مجمع لبنان عصر روز چهارشنبه (15آذرماه) در نشست عمومی سی‌و‌یکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن زرین هتل آزادی برگزار شد با اشاره به اینکه پیامبر(ص) نماد وحدت است اظهار داشت: امروز جهان اسلام گرفتار مشکلات و تهدیدات بسیاری است، بنابراین علمای جهان اسلام باید پرچمدار وحدت باشند.

وی ادامه داد: عده‌ای در داخل امت اسلامی به دنبال تحریک تعصبات مذهبی و قومی هستند، این افراد می‌خواهند امت اسلامی را از مسیر اصلی خود که مقابله با رژیم صهیونیستی است دور کنند، تلاشگران عرصه وحدت مجاهدین در راه خدا هستند، در واقع این افراد به دنبال حفظ حریم اسلام هستند و از آن دفاع می‌کنند.

شیخ فضل الله تاکید کرد: بهترین مقابله و عکس‌العمل در مقابل حیله و توطئه‌های دشمن امر وحدت است، امروز بدترین تهدید برای جهان اسلام تفرقه و پراکندگی مسلمانان است، دشمن به دنبال این موضوع است، البته اختلاف نظر امر عادی است ولی نباید سبب دو یا چند دستگی مسلمانان شود.

عضو شورای عالی مجمع لبنان یادآور شد: ضعف در جامعه اسلامی زمانی به وجود می‌آید که مسلمانان با یکدیگر درگیر شوند، در این راستا دشمن از هیچ تلاشی فروگذار نیست، در این میان ما مسلمانان نباید سست شویم و تحت تاثیر آنها قرار بگیریم.

وی افزود: مسلمانان در این شرایط نباید بازیچه دست کسی قرار گیرند، زیرا دشمن به دنبال تحریک مسلمانان توسط مسائل قومی و قبیله‌ای است و نباید در دام آنها بیافتیم، دشمن با وحدت خود به دنبال چپاول منابع و ثروت مسلمانان هستند و در این میان چرا ما نباید چنین وحدتی را داشته باشیم.

شیخ فضل الله با اشاره به ضرورت وحدت در میان مسلمانان گفت: وحدت بهترین سلاح مسلمانان در برابر دشمنان است، ما باید وحدت را در بین خود تقویت کنیم و موانع میان راه خود را برداریم، امروز مسلمانان تحت تهدیدهای نظامی نیستند بلکه چالش‌های فکری و فرهنگی نیز وجود دارد و حتی این چالش‌ها بی‌رحمانه تر از چالش‌های امنیتی هستند.

عضو شورای عالی مجمع لبنان ابراز داشت: مسلمانان باید در تمام زمینه‌ها فعال باشند و با مقاومت می‌توانند عزت اسلام را بازگردانند، مسلمانان باید تنوعات فکری و فرهنگی یک دیگر را پذیرفته و به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی باشند، البته شکی نیست در راه ایجاد تمدن نوین اسلامی مشکلات فراوان داخلی و خارجی خواهیم داشت ولی باید ایستادگی داشته باشیم.

وی بیان کرد: برخی در داخل امت تلاش برای ایجاد تمدن نوین اسلامی را بدعت می‌دانند چرا که این تمدن می‌تواند منافع آنها را به خطر بیندازد.

شیخ فضل الله با اشاره به گروه تروریستی داعش تصریح کرد: گروه‌های تروریستی همانند داعش تمام تلاش خود را در جهت ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی به کار گرفتند، بنابراین ما باید چهره واقعی اسلام که رحمت است را به جهانیان نشان دهیم و اختلافات را کنار گذاشته و تمدن نوین اسلامی را دنبال کنیم.

عضو شورای عالی مجمع لبنان اضافه کرد: تلاش برای تحقق تمدن نوین نیز نباید منحصر به یک کشور باشد بلکه همه در این زمینه مسئولیت داریم.

وی در پایان گفت: ما همه در مقابل اسلام مسئولیت داریم، نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که امت اسلامی هر چیزی را از دیگران گدایی کند بلکه باید به ظرفیت‌های درونی خود متکی باشیم‌، البته اتکاء به خود به معنای طرد کردن دیگران نیست.

نظر شما