شناسهٔ خبر: 22889803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خارجه پیشین اردن: جنایت های صهیونیست ها علیه مردم فلسطین همانند داعش است

تهران - ایرنا - مشاور نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین اردن گفت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی ها همانند جنایت داعش است اما با وجود این همه مسلمان، این رژیم به خود اجازه می دهد شعار نیل تا فرات را مطرح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، «جواد العنانی» شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما گفت: طی 80 سال گذشته اسرائیل با روش های مختلف مردم را ترساند. اردن با اسرائیل مرز مشترک دارد. خیلی ها نیز توقع دارند ما به عنوان جبهه مقدم برابر اسرائیل بایستیم ولی باید کشورهای دیگر نیز کمک کنند.
وی با بیان این که امت اسلامی یک امت جوانی است، افزود: برای این که نشان دهیم تمدن اسلامی دارای برنامه کاملی است باید با تمام توان وارد میدان شویم. طرح تمدن فقط یک تاکتیک نیست بلکه یک راهبرد است و باید مقدمات آن را فراهم کنیم تا جوانان براساس فرهنگ اسلامی رشد و تربیت شوند.
العنانی همچنین گفت: بنده با حضور در این کنفرانس متوجه شدم امت اسلامی اگر بخواهد حرکت کند ظرفیت های عظیمی دارد. در دنیا بیش از یک میلیارد نفر مسلمان داریم و سالانه چند میلیون نفر بر این تعداد افزوده می شوند به همین دلیل معتقدم در آینده تعداد مسلمانان از همه بیشتر می شود.
وی افزود: اسلام دین کاملی است و هر چند اسلام هراسی و توطئه علیه این دین وجود دارد، اما آینده روشن برای مسلمانان است. البته برای این که نشان دهیم تمدن اسلامی دارای برنامه کاملی است باید با تمام توان وارد میدان شویم.
این اندیشمند اردنی از طرح تمدن به عنوان یک راهبرد یاد کرد و گفت: باید مقدمات آن را فراهم کنیم تا جوانان براساس فرهنگ اسلامی رشد و تربیت شوند و اگر تربیت اسلامی باشد، مسلما برابر این چالش ها ایستادگی خواهند کرد.
او اضافه کرد: شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مسلمانان خوب نیست و متأسفانه بالاترین درصد فقر و مهاجرت برای مسلمانان است و ثروت های مسلمانان به هدر می رود. باید دشمنان را بترسانیم و به دنبال طرحی باشیم که مسلمانان از هر جهت آماده کند.
مشاور نخست وزیر اردن افزود: امروز باید اسلام را همانند شرایط فعلی جهان شمول کنیم. مسلمانان باید بدانند براساس تمدنی که دارند چه اقدامی را باید انجام دهند. مسلمانان باید در علوم مختلف تبحر داشته باشند چون سرچشمه تمامی این علوم از مسلمانان است. اسلام دارای تمدن غنی است ولی چرا دیگران باید فناوری را تولید کنند؟ ما آن چه اسلام به ارمغان آورده را فراموش کردیم. باید به خویشتن بازگردیم.
سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که با شعار «وحدت و الزامات تمدن نوین اسلامی» از سه شنبه با سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، امشب (پنجشنبه) با صدور بیانیه ای در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما پایان می یابد.
شبد**1003**1953** 1379
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما