شناسهٔ خبر: 22735672 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

ارائه آموزش هاي الكترونيكي و آنلاين براي دانش آموزان مناطق زلزله زده

رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي از ارائه آموزش هاي الكترونيكي و آنلاين براي دانش آموزان مناطق زلزله زده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهر امروز، مجتبي زيني وند در نشست خبري با اصحاب رسانه با موضوع مدارس غيردولتي درساختمان علاقه مندان،عملياتي كردن سند تحول بنيادين را مهمترين برنامه در آموزش و پرورش دانست و اظهاركرد: مدرسه بستر تحقق اهداف تعليم و تربيت است و بايد بتواند زمينه رشد همه جانبه دانش آموزان را در زمينه هاي مختلف فراهم كند .

وي افزود: تقويت، توسعه و ارتقاي كيفيت آموزشي مدارس غيردولتي از طريق شفاف سازي، از سياست‌هاي سازمان مدارس و مراكز غيردولتي ومشارکت های مردمی وزارت آموزش وپرورش است .

زيني وند تنها مرجع صدور مجوز تاسيس مرکزپیش دبستانی را آموزش و پرورش دانست و تصريح كرد: هر سازمان ونهادي كه بخواهد به پيش دبستاني  ها مجوز دهد تخلف كرده است ،بنابراين هيچ سازمان و نهادي ديگر حق اعطاي مجوز به پيش دبستاني ندارد .

وي ادامه داد: با توجه به اهميت تربيت در دوران پيش دبستاني، همه مراجع ذيصلاح بر صدور مجوز پيش دبستاني توسط آموزش و پرورش تاكيد كردند.

رئيس سازمان مراكز و مدارس غيردولتي و مشاركت هاي مردمي از برخورد با برخي مدارس غيردولتي متخلف خبرداد و خاطر نشان كرد: برخي مدارس غيردولتي در شهرتهران الگوهاي شهريه را رعايت نكردند و باعث بدبيني مردم به همه مدارس غيردولتي شده اند كه اين موضوع را از طريق اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران پيگيري كرده ايم .

وي ادامه داد: سامانه‌هاي الكترونيكي مختلف را در سازمان مدارس غيردولتي راه اندازي كرديم تا بتوانيم عملكرد اين مدارس را در زمينه‌هاي مختلف مورد ارزيابي قرار دهيم و طي آن كيفيت آموزش، رتبه مدارس درمنطقه ، استان و كشور، وضعيت مالي، فرآيند يادگيري، جايگاه فعاليت‌هاي پرورشي و تربيتي، مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

زيني وند ازاجراي دستورالعمل ارزيابي و نظارت برعملكرد مدارس غيردولتي خبردادواظهاركرد: نظارت برعملكرد مدارس و مراكز غيردولتي، ميزان تطبيق عملكرد آنها با اهداف تعيين شده را مشخص مي كند .

وي ارزيابي هارا شامل درون داد، فرآيندي و برون داد بر شمرد و تصريح كرد: اولين سطح از ارزشيابی ها مدارس و مراكز غيردولتي، خود ارزيابي است كه توسط مدير مدرسه انجام مي شود در مراحل بعد، مدرسه در سطح منطقه، استان و ملي رتبه عملكرديش تعيين مي شود .

رئیس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي، استفاده از سيستم هاي نرم افزاري الكترونيكي را يك ضرورت اجتناب ناپذير خواند و خاطر نشان كرد: با هدف چالاك سازي سازمان، تا كنون سامانه هايي نظير؛ سامانه دستور العمل نظارت، سامانه شوراي نظارت، سامانه متمركزمالي و سامانه سنام كه شامل كليه داده ها مربوط به اطلاعات افراد، مدارس غيردولتي خريد خدمات و پرداخت حقوق است، راه اندازي شده است .

وي، جذب دانش آموزان بازمانده ازتحصيل وتوانمند سازي مدارس آموزش از راه دور، را 2 راهبرد سازمان مدارس غيردولتي درخصوص مراكز آموزش از راه دور بر شمرد و اظهاركرد: محتواهاي آموزشي در45 لوح فشرده تدوين و با قابليت نصب در سيستم‌هاي مختلف به مدارس آموزش از راه دور ارسال شده است .

زيني وندگفت: در پي حادثه زلزله دركرمانشاه تا كنون 4 كلاس الكترونيكي به صورت آنلاين در شهرستان سر پل ذهاب راه اندازي كرده ايم و 3 كلاس نيز از امروز فعاليت خود را آغاز مي كنند.

وي از رشد قارچ گونه آمار مدارس هيئت امنايي درسال‌هاي اخير انتقاد و عنوان كرد: متاسفانه كيفيت آموزشي در اين‌گونه مدارس كاهش يافته است و اهداف اوليه اين مدارس محقق نشده است، بنابراين شهريه‌هاي دريافتي در مدارس هيئت امنايي بايد صرف برنامه هاي فوق برنامه شود كه در برخي مدارس اين موضوع رعايت نشده است .            

نظر شما