شناسهٔ خبر: 22994182 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز:

مهمترین دغدغه آموزش و پرورش انسداد مبادی بیسوادی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان گفت: جذب و پوشش حداکثری دانش آموزان پیش دبستانی و انسداد مبادی بیسوادی جزو مهمترین دغدغه های آموزش و پرورش هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پانا کردستان، ششمین نشست شورای آموزش و پرورش  سقز با حضور فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش، مدیر آموزش و پرورش  و دبیر شورا و اعضای انجمن اولیا و مربیان، نماینده معلمان، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز و نمایندگان ادارات با بررسی سه دستور کار شامگاه دوشنبه ۲۰ آذر ۹۶ در اتاق جلسات مدیرآموزش و پرورش شهرستان تشکیل شد.

در ابتدای این نشست سید رحمان سیدیان  مدیر آموزش و پرورش سقز و دبیر شورا گفت: در مورد انسداد مبادی بیسوادی خوشبختانه توانستیم با دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مورد مسئله تحت پوشش بردن حداکثری سوادآموزان و دانش آموزان پیش دبستانی به توافق برسیم.

سید رحمان سیدیان افزود: جذب و پوشش حداکثری دانش آموزان پیش دبستانی و انسداد مبادی بیسوادی جزو مهمترین دغدغه های آموزش و پرورش هستند.

سیدیان با اشاره به تلاش مجموعه همکاران ابتدایی در جذب و ساماندهی نو آموزان پیش دبستانی اظهار داشت: از 3000 نفر دانش آموز پیش دبستانی که بر طبق قرارداد می بایست تحت پوشش آموزش های پیش دبستانی قرار بگیرند، علیرغم تلاش بی وقفه مجموعه همکاران تلاشگر، تاکنون 2300 نفر محقق شده است .

وی از رئیس مرکز بهداشت شهرستان خواست تا برای ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد، آموزش و پرورش را در شناسایی افراد تحت پوشش مرکز بهداشت برای جذب در پیش دبستانی یاری دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز تصریح کرد: بدون مشارکت های مردمی و همکاری همه جانبه تمامی افراد، امکان پیشبرد برنامه‌های آموزش و پرورش مهیا نیست.

وی در ادامه  گفت: امسال نیاز به توسعه فضاهای آموزشی بیش از همیشه ملموس است و انتظار ما از ادارات و مسئولین شهرستان این است که در تجهیز امتیازات فضاهای جدید، آموزش و پرورش را یاری دهند.

گفتنی است که تصمیم گیری در مورد وضعیت امتیاز برق مدرسه جمشید میرزایی،  اولین دستور کار این نشست بود.

فرماندار شهرستان در مورد مدارس خیر ساز گفت: ما مدیون همت تمام خیرین هستیم و کمک های خیرین هر اندازه که باشد از دیدگاه ما ستودنی است و باید سعی کنیم تا خیرین بدون کمترین دغدغه در تکمیل پروژه خود اقدام کنند.

مهندس امین زاده رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز در این رابطه گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه خیر مدرسه ساز جمشید میرزایی تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است، لذا باید با سعه صدر و با همکاری همه جانبه در صدد رفع مشکلات احتمالی و جزئی که در سر راه وجود دارد باشیم.

نظر شما