شناسهٔ خبر: 22499868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام های تسلیت و همدردی شخصیت ها و نهادها با مردم زلزله زده کرمانشاه

تهران - ایرنا - در پی زلزله 3/7 ریشتری غرب کشور که شامگاه یکشنبه رخ داد، همچنان خیل پیام های تسلیت و ابراز همدردی شخصیت ها و نهادها با مردم زلزله زده کرمانشاه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

** پیام تسلیت معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
معصومه ابتکار با انتشار پیامی اعلام کرد: وقوع زمین لرزه یکشنبه شب در غرب کشور که به درگذشت، جراحت و بی خانمانی جمعی از هموطنان منجر شده، رسیدگی همه جانبه ای را می طلبد که البته از سوی همه دستگاه ها با دستور اکید رییس جمهوری، معاونان و وزرا آغاز شده است.
در این پیام آمده است: با عرض تسلیت به بازماندگان و طلب رحمت الهی برای جان باختگان، همچنین آرزوی شفای مجروحان و مصدومان از درگاه پروردگار متعال، نظر دست اندرکاران را به نیازمندی های ویژه زنان و کودکان جلب می کنم.

** پیام تسلیت دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور
دکتر حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در پیام تسلیتی اعلام کرد: وقوع زلزله در استان های غربی کشور بویژه در استان کرمانشاه که در پی آن، صدها تن از هموطنان عزیز کشورمان جان خود را از دست داده و یا مصدوم شده اند و ویرانی های زیادی نیز بر جای گذارده است، عمیقاً قلوب آحاد مردم صبور ایران را جریحه دار نمود .
وی در پیام خود افزود: ضمن ابراز همدردی با خانواده های مصیبت دیده در مناطق زلزله زده و استمداد مساعدت از خیرین بزرگوار و نوعدوست کشورمان بمنظور جبران خسارات وارده و کاهش آلام بازماندگان ، از درگاه خداوند متعال برای کسانی که جان خود را از دست داده اند طلب مغفرت کرده و برای بازماندگان و خانواده های آنها صبر و اجر جزیل مسئلت می نمایم.

** پیام تسلیت فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)
امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پیام تسلیتی اعلام کرد: اینجانب به نمایندگی از قرارگاه پدافند هوایی ارتش از درگاه ایزد منان برای بازماندگان این حادثه درخواست صبر جمیل و برای درگذشتگان رحمت و مغفرت الهی خواستارم.
این پیام حاکی است: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گوش به فرمان مقام معظم رهبری آمادگی دارد تا ضمن انجام ماموریت دفاع از آسمان مقدس کشور از تمام ظرفیت خود برای کمک و یاری به هموطنان عزیزمان در مناطق زلزله زده استفاده کند.

** پیام تسلیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پیام تسلیتی اعلام کرد: وقوع حادثه غمبار زلزله در غرب کشور و جان باختن و زخمی شدن جمعی از هموطنان و مرزنشینان سلحشور و غیور استان قهرمان پرور کرمانشاه، موجب تأثر و تألم خاطر همه‌ی آحاد جامعه شد و سوگ و عزای ملت بزرگ ایران اسلامی را در ایام اربعین حسینی (علیه السلام) و در آستانه 28 صفر، دو چندان ساخت.
در این پیام با اشاره به حماسه‌های سترگ مردم، مرزنشینان و عشایر غیور خطه و دیار کرمانشاه (سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب) در دوران دفاع مقدس اظهار شده است: قرارداشتن در خط مقدم نبرد با دشمنان اسلام از ابتدای جنگ تحمیلی، تقدیم حدود 10 هزار شهید و 20 هزار جانباز و نیز هزار و 100 زن شهیده در دوران دفاع مقدس، خود دلیل و نشان محکمی بر جانفشانی مردم مقاوم و دلاور این استان است.

** پیام تسلیت رئیس سازمان تعزیرات حکومتی
جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پیام تسلیت خود آورده است: اینجانب ضمن آرزوی سلامت و تندرستی مصدومین و مجروحین این حادثه، درگذشت برادران و خواهران دینی خود در این حادثه محنت بار را به هموطنان عزیز به ویژه خانواده های داغدار تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای بازماندگان صبر و شکیبایی و تحمل این مصیبت و برای عزیزان سفر کرده غفران و رحمت واسعه الهی را خواستارم.

** پیام تسلیت اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)
اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در پیامی با بیان اینکه درگذشت تعداد زیادی از هم میهنان عزیزمان در زلزله غرب کشور تاثر و تاسف گسترده ای را بر قلوب و اذهان ایرانیان مستولی کرد آورده است: عُلُو درجات درگذشتگان را از درگاه ایزد متعال مسئلت داریم و امیدواریم خداوند به بازماندگان صبر جمیل مرحمت فرماید.

به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از پزشکی قانونی کشور تاکنون برای 423 نفر از جان باختگان این حادثه جواز دفن صادر شده است.
طبق آمار ارائه شده تا این لحظه، شمار افرادی که برای آنها جواز دفن از سوی پزشکی قانونی صادر شده، در سرپل ذهاب 316 نفر، اسلام آباد غرب 22 نفر، کرند 14نفر، قصر شیرین 28نفر، جوانرود 3 نفر و ثلاث 15 نفر بوده است.
رئیس جمهوری صبح امروز(سه شنبه) برای بازدید از مناطق زلزله ‌زده استان کرمانشاه، وارد فرودگاه بین المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.
اجتمام** 7329 ** 1418
ناشر:مریم برزآبادی

انتهای پیام /*

نظر شما