شناسهٔ خبر: 22480705 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام های تسلیت آیت الله نوری همدانی و تولیت حرم حضرت معصومه درپی زمین لرزه غرب کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، در پیام آیت الله نوی همدانی آمده است: لازم است مسئولان هرچه سریعتر با در اختیار گرفتن همه امکانات مادی و معنوی به کمک حادثه دیدگان بشتابند.
در این پیام گفته شده است: خبر زمین لرزه در منطقه غرب کشور که باعث جان باختن و مصدوم شدن عده ای از هموطنان شد موجب تاسف و تاثر گردید و اینجانب از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه طلب مغفرت و رحمت و برای آسیب دیدگان سلامتی مسالت می نمایم.

** آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و امام جمعه قم نیز در پیامی آورده است: وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زلزله در غرب کشور که به جان باختن و مصدوم شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز و مردم مسلمان کشور عراق منجرشد، موجب تاسف و اندوه فراوان گردید.
پیام حاکیست: این حادثه غم ‌بار را به رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت‌برکاته، ملت بزرگ ایران، بخصوص مردم شریف استان کرمانشاه و خانواده‌های مصیبت‌دیده، صمیمانه تسلیت عرض می نمایم و در جوار بارگاه منور حضرت فاطمه معصومه(س)، برای جانباختگان غفران و رحمت، برای مصدومان شفای عاجل و برای همه بازماندگان از درگاه الهی صبر جمیل مسالت می‌کنم.
در ادامه پیام آمده است: امیدوارم مردم عزیز و همه مسئولان، با بهره‌گیری از امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

** مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز با صدور پیامی ضمن اظهار همدردی با داغدیدگان حادثه زلزله غرب کشور تاکید کرده است: حادثه‌ دلخراش و غم انگیز زلزله کرمانشاه و استان‌های هم جوار که در آن تعدادی از انسان‌های مومن و مسلمان جان باختند و جمع زیادی نیز مجروح و مصدوم شدند قلب همگان به ویژه امت شریف و مسلمان ایران و روحانیت و حوزه‌های علمیه را عزادار و مصیبت‌زده نمود.
پیام ادامه یافته است: این ضایعه تاسف بار را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم (عج) و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید(دامت‌برکاتهم) و ملت بزرگ ایران تسلیت گفته و ضمن تاکید مجدد بر اظهار همدردی با مصیبت زدگان و داغدیدگان، از نیروهای خدوم امدادی و مردم نیکوکار و خیراندیش نیز انتظار می رود با کمک رسانی و مساعدت به آن عزیزان موجب تسکین آلام آنان شوند.
پیام حاکی است: مدیریت حوزه‌های علمیه از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای جانباختگان و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان و شفای عاجل و کامل جراحت دیدگان این حادثه مسالت می نماید.
به گزارش ایرنا زمین لرزه ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده است.
براساس آخرین آمار این زلزله تاکنون 341 کشته و 5346 مصدوم برجا گذاشته است.
7404/ 1175 تنظیم: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*

نظر شما