شناسهٔ خبر: 22305436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

پیش‌شرط اصلی استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی دانش‌آموزان ، موفقیت در تحصیل است

استاندار گیلان گفت: درس خواندن و موفقیت در تحصیل پیش‌شرط اصلی استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی دانش‌آموزان بوده و نباید هیچ کاری دانش‌آموزان را از وظیفه اصلی آن‌ها یعنی درس خواندن غافل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركزاطلاع رسانی و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان گیلان ، مصطفی سالاری در همایش تشکل‌های دانش‌آموزی در محل سالن غدیر استانداری گیلان ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز اظهار کرد: سربلندی آینده استان در گرو توفیق معلمان و دانش‌آموزان است.

وی با تصریح  بر لزوم برنامه ریزی دقیق تر در ارتقای جایگاه علم افزود:  ممکن است یک تحسین به‌موقع معلم، مدیر و حتی مسئولان دستگاه‌های اجرایی نظیر فرماندار، شهردار و بخشدار، راه دانش‌آموز را به سمت‌و سوی موفقیت و پیشرفت در جامعه هموار کند.

استاندار با اشاره به اینکه دانش‌آموزان قوی و موفق اهداف تشکیلاتی و اجتماعی خود را سال‌به‌سال جلوتر می‌برند، گفت: توانمندی دانش‌آموزان ممتاز و برجسته از طریق تحسین و مشورت دادن به خانواده‌ها باید در اولویت کار متصدیان آموزش‌وپرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط  قرار گیرد.

سالاری با تأکید براینکه در استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی باید انسان‌های توانمند داشته باشیم، خاطرنشان کرد: درس خواندن و موفقیت در تحصیل پیش‌شرط اصلی استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی دانش‌آموزان بوده و نباید هیچ کاری دانش‌آموزان را از وظیفه اصلی آن‌ها یعنی درس خواندن غافل کند.

وی فعالیت دانش‌آموزان در تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی را با رویکردهای آموزشی دانست و تصریح کرد: بسیج دانش‌آموزی، سازمان دانش‌آموزی، شورای دانش‌آموزی و انجمن اسلامی دانش‌آموزی از جمله تشکل‌های چهارگانه فعال برای دانش‌آموزان است.

استاندار گیلان سلاح و سنگر دانش‌آموزان در بسیج دانش‌آموزی را قلم و مدرسه آن‌ها دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان در سازمان دانش‌آموزی جمعی فکر کردن، جمعی تصمیم گرفتن و با یکدیگر مشورت کردن را یاد می‌گیرند تا در آینده خود را برای مسئولیت‌های مهم‌تر آماده کنند.

سالاری در آستانه فرا رسیدن 13 آبان گفت: مردم و به ویژه دانش آموزان با حضور پرشکوه خود درس خوبی به اظهارات نابخردانه رییس جمهور آمریکا  خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این نشست با اشاره به حضور چشمگیر دانش آموزان در تشکل های مختلف گفت: 182 هزار نفر در بسیج دانش آموزی ، 23 هزار نفر در سازمان دانش آموزی ، 6 هزار نفر عضو اتحادیه انجمن های اسلامی و 2 هزار و 500 نفر هم عضو جوانان هلال احمر هستند. حاجتی در بخش دیگری از سخنانش پرسشگری را یکی از ویژگی های امروز دانش آموزان دانست و گفت: برگزاری جلسات نقد در راستای سیاست های سند تحول بنیادین و رهنمود های مقام معظم رهبری است و آموزش و پرورش دانش آموزان را برای فردای بهتر مهیا می سازد. وی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از دستاوردهای دانش آموزان گیلانی اشاره کرد و گفت: کسب مدال طلای تیمی در رشته ریاضی و نقره تیمی رایانه در مسابقات بین المللی پایا ، رتبه های برتر در مسابقات قرآنی ، عنوان دوم در مسابقات خوارزمی و رتبه سوم در پرسش مهر 17 رئیس جمهور فقط بخشی از توفیقات دانش آموزان گیلانی است.مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان ، اخلاق مداری را یکی از آموزه های اصلی آموزش و پرورش ذکر کرد و گفت: احترام به حقوق والدین و همه مردم در دستور کار ما قرار دارد و حفظ حقوق شهروندی همچنان که در ماده 108 حقوق شهروندی رئیس جمهور آمده است ، یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است. حاجتی در پایان با اشاره به درپیش بودن روز 13 آبان گفت: حضور گسترده مردم و به ویژه دانش آموزان باعث تقویت و انسجام ملی در بین مردم و گروههای سیاسی می شود و پاسخ مناسبی به سیاست های خصمانه دولت  آمریکاست.

در آغاز این مراسم نماینده های چهار تشکل دانش آموزی به بیان دیدگاهها و دغدغه های خود پرداختند.

نظر شما